تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۰۲۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گیلان خبر داد:

۱۷۲ میلیون دلار کالا در سال ۱۴۰۲ از گیلان صادر شد/ ۵۳۸ کارت بازرگانی فعال در استان وجود دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد که در سه ماه نخست امسال ۳۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار از استان به کشور‌های مختلف صادر شد.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، با بیان این خبر اظهار کرد: در این مدت ۳۳۶ هزار تن کالا شامل فلفل فرنگی، هندوانه و کیوی تازه، پیاز، آب، رب گوجه فرنگی، کامپاند پلی اتیلن، پلی استیرن، انگور خشک شده، سیر خشک شده و سایر اقلام به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار از استان به مقاصد مختلف صادر شده است

وی افزود: ۷۵ میلیون دلار از این میزان صادرات در بخش محصولات کشاورزی، ۶۵ میلیون دلار در حوزه صنعت، ۱۸ میلیون دلار هم مربوط به صادرات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی و ۱۵ درصد هم در بخش معدن و صنایع معدنی بوده است.

مدیرکل صمت استان گیلان اضافه کرد: در فصل بهار ۶۴۰ تن کالا نیز شامل روغن دانه آفتابگردان، دانه گلرنگ، ذرت دامی، جو، روغن خام و سایر موارد نیز به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار از طریق این استان به کشور وارد شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۰ و از نظر ارزش نیز ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۳۶۷ میلیون دلار از کالای وارد شده به گیلان در بخش صنعت، ۱۴۳ میلیون دلار متعلق به محصولات کشاورزی، ۴۱ میلیون دلار در بخش معدن و صنایع معدنی و یک میلیون دلار در صنایع پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

پورحیدری تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در سه ماه ابتدایی امسال را نیز ۵۶ مورد، کارت‌های تمدیدی نیز ۴۰ مورد و کارت‌های تعلیقی را چهار مورد عنوان کرد و گفت: در مجموع در گیلان کل کارت‌های بازرگانی فعال موجود ۵۳۸ مورد است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده