تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۱۰۲۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

هدف تویوتا برای فروش خودرو‌های هیدروژنی

هدف تویوتا برای فروش خودرو‌های هیدروژنی
‌می‌متالز - مدیران تویوتاموتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودرو‌های هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، این تصمیم نشان‌دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودرو‌های سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودرو‌های الکتریکی است. تاکنون تمرکز تویوتا بر خودرو‌های سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود. تویوتا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹۰۰ دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود ۵/ ۹میلیون دستگاه خودرو است. هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا، به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است. تویوتا اولین خودروی پیل سوختی را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد. بر اساس گزارش رویترز، تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود ۳۵میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از ۱۵ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد فروش سالانه حدود ۶۰هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال ۲۰۳۰ توسعه یافته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده