تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۱۰۴۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه صنایع تکمیلی در بخش معدن و کشاورزی سمنان + فیلم

‌می‌متالز - استاندار سمنان با اشاره به رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی این استان در سال گذشته بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سمنان تنها استان غیرنفتی کشور با رشد اقتصادی مثبت بوده است.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران در ادامه برگزاری طرح «یکشنبه‌های صنعتی»، اظهار داشت: سمنان استانی با استعداد معدنی بوده و از ۷۰ نوع مواد معدنی شناخته شده در کشور، بیش از ۴۰ نوع آن در استان سمنان وجود دارد.

استاندار سمنان توسعه فرآوری محصولات معدنی را یکی از اقدامات خوب دولت آیت‌الله رئیسی در راستای تحقق رشد اقتصادی در بخش معدن عنوان کرد و افزود: استان سمنان نیز در توسعه واحد‌های فرآوری محصولات معدنی در کشور پیشگام بوده و با وجود اینکه تا قبل از دولت سیزدهم، تنها سه واحد فراوری محصولات معدنی در استان سمنان وجود داشت، امروز این آمار به ۱۴ واحد رسیده است، اما باید به روزی برسیم که در کنار معادن ما کارخانه‌های فرآوری محصولات معدنی فعال شود.

وی با اشاره به بازدید خود از معدن مس «چاه‌موسی» تصریح کرد: یکی از اولویت‌های این کارخانه تولید محصولات معدنی استفاده از نیرو‌های بومی منطقه است که این مهم از تأکیدات مجموعه مدیریتی استان سمنان نیز هست؛ چراکه این مهم هم منجر به رونق بیشتر اقتصادی می‌شود و هم به نیروی کار مستقر در منطقه ارزش و بها می‌دهد.

استاندار سمنان از افزایش ظرفیت برق و تأمین آب به عنوان دو مشکل عمده این واحد معدنی نام برد و با بیان اینکه مشکل حوزه برق این واحد در سفر رئیس جمهور پیگیری می‌شود گفت: برای حل مشکل تأمین آب است واحد، مجوز حفر چاه صادر شده است.

استاندار سمنان با این اینکه مدیران برای تحقق رشد اقتصادی باید از تولیدکنندگان حمایت کرده و در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند افزود: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در سال ۱۴۰۱، سمنان سومین استان کشور از نظر رشد اقتصادی بود و رشد اقتصادی ۵.۲ درصد را تجربه کرد.

هاشمی اضافه کرد: بعد از استان‌های هرمزگان و بوشهر که استان‌های نفتی هستند؛ سمنان تنها استان بدون نفت در کشور است که رشد اقتصادی مثبت را تجربه کرده است.

به گفته وی، فرآوری معادن، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، فعال شدن واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی فعال از عواملی است که سبب شده است سمنان به این رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی برسد.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تحقق مسوولیت اجتماعی مالکان معادن گفت: این موضوع در شورای معادن استان سمنان که در شاهرود برگزار خواهد شد مطرح می‌شود، زیرا در کنار اینکه ما هم از تولید و هم از سرمایه‌گذار دفاع خواهیم کرد؛ با دنبال این هستیم که معدن‌کاران استان هم همانند گذشته بلکه بیشتر از آن به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

استاندار سمنان به همراه جمعی از مدیران این استان، در راستای طرح «یکشنبه‌های صنعتی» که درباره بازدید از واحد‌های صنعتی و معادن است؛ امروز در منطقه طرود حاضر شد.

معدن مس «چاه موسی» یکی از معادن فعال در منطقه طرود است و امروز مدیران استان سمنان از این واحد معدنی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده