تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۰۴۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروشنده متخلف لاستیک در بندر امام خمینی (ره) نقره‌داغ شد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر امام خمینی (ره) از تشکیل پرونده میلیاردی برای نمایندگی متخلف توزیع لاستیک دولتی و ارجاع آن به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد غبیشاوی، اظهار داشت: ناوگان خودرو‌های سنگین از اواسط سال ۱۳۹۸ با ورود وزارت صمت و ساماندهی صورت‌گرفته در سامانه جامع تجارت برای توزیع تایر، کمبود و گرانی در بازار تایر خودرو‌های سنگین تا حد قابل قبول برطرف شده است و اطلاعات کامل تولید و واردات و فروش تایر به‌صورت سیستمی ثبت و بررسی می‌شد.

وی افزود: سامانه جامع تجارت در سال ۱۴۰۰ برای توزیع تایر خودرو‌های سبک سبب شفاف شدن چرخه توزیع برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری گران‌فروشی و کمبود و احتکار، راه‌اندازی و فعال شد.

غبیشاوی درباره پرونده تخلف یکی از نمایندگان توزیع لاستیک تایر خودرو‌های سبک در بندر امام خمینی (ره)، بیان کرد: طبق اطلاعات سامانه جامع تجارت و پس از بازرسی کارشناسان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان و بندر امام خمینی (ره) مشخص شد که یکی از نمایندگان توزیع‌کنندگان لاستیک دولتی تنظیم بازار بندر امام خمینی (ره) به‌نام "ف. ن. " از سال ۱۴۰۰ لاستیک با نرخ دولتی را از کارخانه دریافت کرده، ولی در بازار توزیع نکرده است.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعات سامانه جامع تجارت و بررسی نهایی بازرسان، پرونده تخلف این نمایندگی به‌اتهام عرضه خارج از شبکه قانونی به‌ارزش ریالی ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی، ارجاع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر امام خمینی (ره) تأکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه دریافت رسیدگی به تخلفات اقتصادی، تخلفات احتمالی را به همکاران ما منعکس کنند تا بر اساس قانون پیگیری و برخورد لازم و قانونی انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده