تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۱۰۴۹۳

کمیسیون عالی سوانح راه آهن کجاست؟

‌می‌متالز - فعالان حمل و نقل ریلی کشور از عدم توضیحات رسمی و اطلاع رسانی کمیسیون عالی سوانح راه اهن در مورد حادثه ریلی روز دوشنبه گذشته، انتقاد کردند.

به گزارش می‌متالز، در حالی که پنج روز از وقوع حادثه ریلی بندرعباس گذشته که طی آن مرگ یک لکوموتیوران رقم خورده، هنوز گزارشی از دلایل وقوع این حادثه به طور رسمی منتشر نشده است.

این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی نسبت به این اتفاق دیده می‌شود و برخی کاربران با توجه به شدت حادثه و دلخراش بودن آن، از له شدن لکوموتیوران قطار در این حادثه خبر داده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع و عزل مدیران ناکارامد ریلی شده اند.

روز دوشنبه ۱۲تیرماه ۱۴۰۲، حدود ساعت ۴ صبح یک قطار باری با واگن‌های لبه بلند حامل گندله از ایستگاه انشعاب به سمت بارکو (محل تخلیه مواد معدنی توسط واگن برگردان) حرکت کرد، فاصله این دو نقطه حدود ۱۰ کیلومتر است، ۵ کیلومتر اول فراز و ۵ کیلومتر دوم شیب است، پس از گذر قطار از قسمت فراز خط، مشخص شد که قطار ترمز ندارد.

این گزارش حاکی است رئیس قطار و مانورچی (مسوولان اصلی آزمایش ترمز) از قطار بیرون می‌پرند، اما راننده در لکوموتیو می‌ماند، قطار به سمت بارکو سرعت می‌گیرد و با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به واگن‌های متوقف در خطوط واگن برگردان برخورد می‌کند. در این سانحه لکوموتیو و بیش از ۳۰ واگن به شدت آسیب دیده اند و راننده نیز کشته شده است، خساراتی هم به یکی از واگن برگردان‌ها وارد شده است.

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

عناوین برگزیده