تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۱۰۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی افزایش قیمت کامودیتی‌ها در زمستان امسال

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه روند قیمت جهانی کامودیتی‌ها را در زمستان امسال با توجه به کاهش سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، صعودی پیش بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، روند بازار سرمایه متاثر از عوامل مختلفی است که این عوامل در طول زمان همواره در حال تغییر هستند. تمام پارامتر‌هایی که سودسازی شرکت‌ها متاثر از آن‌ها با تغییر مواجه شوند توسط سرمایه گذاران تحت نظر گرفته خواهند شد و مجموعه‌ی این رفتار‌ها و نظرات، روند بازار سرمایه را تشکیل خواهد داد. دو متغیر بسیار مهمی که شاید بتوان آن دو را مهم‌ترین متغیر برای ادامه‌ی مسیر بازار سرمایه عنوان کرد، نرخ ارز و قیمت جهانی کامودیتی‌ها است. همچنین نکته‌ی دیگر موردی که مورد توجه سرمایه گذاران و افراد خبره‌ی بازار قرار میگیرد پیش بینی روند‌های آتی نرخ‌ها است که طبیعتا اگر صعودی باشد ترغیب به سرمایه گذاری در بازار‌ها را بالاتر خواهد برد.

چشم انداز قیمت جهانی کامودیتی‌ها رو به افزایش است

بر همین اساس سلیمانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بهبود وضعیت بازار سرمایه با توجه به چشم انداز صعودی کامودیتی‌ها در آینده نوشت: نرخ‌های جهانی کامودیتی‌ها عامل مهم بعد از نرخ ارز نیمایی است که در اثرگذاری بر ارزش بازار سرمایه بسیار موثر هست. به دلیل عدم تغییرات عمده در این بازه و از سوی دیگر تغییر فرمول نرخ پایه برخی از محصولات اصلی در بورس کالا که باعث شد نوسانات این محصولات از بازار‌های جهانی جدا شود، عملا تاثیر کاهشی چشمگیری بر نرخ فروش محصولات نداشته است تا باعث کاهش ارزش بازار شرکت‌ها شود.

نکته‌ی دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که با توجه به اینکه تورم آمریکا تا حدود زیادی کنترل شده است، احتمالا باید شاهد کاهش سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو باشیم که منجر به رشد قیمت کامودیتی‌ها خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده