تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۰۶۵۹

تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن بستان آباد_سراب

‌می‌متالز - نماینده مردم سراب از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه خط ریلی راه آهن بستان آباد_سراب در سال جاری خبر داد و گفت:سالانه حدود ۱۰ کیلومتر از این محور احداث می‌شود و تاکنون عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر به اتمام رسیده است.

به گزارش می‌متالز، یوسف داودی جمع دهیاران بخش مرکزی سراب با بیان اینکه این طرح از ۴ سال پیش ردیف بودجه مستقل دارد بر ضرورت تسریع در عملیات احداث ان تاکید کرد و گفت:سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر از این حور به استان‌های شمالی و شمالغرب کشور کشور جمهوری اذربایجان و کشور‌های آسیای میانه تردد دارند.

مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه امسال در ۲۳۰۰ روستا طرح ابرسانی اجرا می‌شود افزود: نزدیک به ۷۰۰ روستا تا سال ۱۴۰۰ درگیر تنش آبی بودند و حتی آبرسانی برخی از روستا‌ها نیز با تانکر انجام می‌گرفت، اما به واسطه اقدامات قرارگاه جهاد آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد روستای دارای تنش آبی به حدود ۳۰۰ روستا کاهش یافت.

اسکندری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال گذشته، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستا‌ها با پیگیری مسئولان و دولتمردان محقق می­‌شود.

فرماندار سراب نیز با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستان و حضور گردشگران در منطقه برترویج فرهنگ مهمان پذیری تاکید کرد و افزود: برخورد مناسب اهالی روستا‌ها با مسافران گردشگران اهمیت بسزایی در جذب گردشگر دارد.

جهانی با اشاره عزم جدی مسوولین و اهالی روستا‌ها جهت بازسازی واحد‌های مسکونی گفت: جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در این شهرستان حدود ۴ هزار واحد مسکونی نیازآنی به مقاوم سازی دارند که از این تعداد ۳۰۰ فقره پشت در بانک‌های عامل منتظر اقدام هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده