تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۹۲۹۷۲

بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز تا پایان سال

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی پروژه راه‌آهن بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران و ادامه آن تا ایستگاه راه‌آهن تبریز را تشریح کرد و گفت: امیدواریم مسیر بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران و ادامه آن تا ایستگاه راه‌آهن تبریز را تشریح و اظهار کرد: امیدواریم مسیر بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: برای ادامه مسیر تا ایستگاه تبریز هم گزینه نهایی انتخاب شده و به شکل تهاتر اجرا می‌شود تا از نظر مالی دچار مشکل نشود.

ذاکری گفت: ۲۲ سال طول کشید تا راه‌آهن میانه - بستان آباد به ایستگاه خاوران برسد و فاز نخست این پروژه از میانه تا بستان آباد قابلیت بهره‌برداری دارد و اتصال آن به خاوران مسیر ریلی تهران به تبریز را به هشت ساعت کاهش و ظرفیت جابه‌جایی مسافر با ناوگان موجود را به دو برابر افزایش می‌دهد.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه از شناسایی ۱۱ مزیت نسبی استان خبر داد و متذکر شد: با توجه به تاکید وزارت کشور مبنی بر توسعه براساس مزیت‌های نسبی و نهادسازی برای توسعه، باید زنجیره‌های اولویت‌دار برای توسعه استان را شناسایی کنیم.

در این جلسه تشکیل گروه کاری زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و احداث شهرک تخصصی ۱۹۲ هکتاری مس ورزقان تصویب شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده