تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۰۷۸۶
سرویس خبر : انرژی

گزارش "شفن" از اثر ۱.۵۸ هزار میلیارد تومانی نرخ خوراک و سوخت

‌می‌متالز - پتروشیمی فن آوران ضمن اعلام محاسبه نرخ خوراک و سوخت گاز، اثر افزایش بهای تمام شده محصولات در سال جاری را ۱.۵۸ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش می‌متالز، پتروشیمی فن آوران از محاسبه نرخ خوراک و سوخت گاز ۷ و ۴ هزار تومان و براورد افزایش ۱.۵۸ هزار میلیارد تومانی بهای تمام شده محصولات در سال جاری خبر داد و با وقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

بر اساس این گزارش، "شفن" پیرو نامه ۱۰ تیر در خصوص تغییر نرخ گاز خوراک و سوخت در سال جاری اعلام کرد: به موجب مصوبه ۲۹ خرداد هیات وزیران، نرخ گاز مصرفی این شرکت از همان تاریخ برای هر متر مکعب خوراک و سوخت گاز ۷ و ۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

با توجه به برآورد‌های انجام شده، بهای تمام شده محصولات تولیدی این شرکت در سال جاری ۱.۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. در مبلغ برآوردی صرفا افزایش بهای گاز خوراک و سوخت محاسبه شده و آثار افزایش سایر مواد اولیه مصرفی در تولید متانول و اسید استیک به دلیل نامشخص بودن قیمت آن‌ها لحاظ نشده است. این شرکت کماکان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذیصلاح تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام خواهد داد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده