تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۰۸۰۰

کاهش ۳۹ درصدی بودجه استارتاپ‌های اروپایی

‌می‌متالز - دیگر دوران استخدام شدن در شرکت‌های دولتی و حقوق‌های ماهیانه به سررسیده و افراد ترجیح می‌دهند با تخصصی که دارند کسب‌وکار خودشان را راه بیندازند. هم درآمدی به دست آورند و هم خدمتی به مردم کنند.

به گزارش می‌متالز، دیگر دوران استخدام شدن در شرکت‌های دولتی و حقوق‌های ماهیانه به سررسیده و افراد ترجیح می‌دهند با تخصصی که دارند کسب‌وکار خودشان را راه بیندازند. هم درآمدی به دست آورند و هم خدمتی به مردم کنند. در سال‌های اخیر که زمان شکوفایی شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان است، جوانان زیادی وارد این حیطه شده‌اند که اغلب دانشجویان و استعداد‌های برتر حوزه‌های مختلف بوده‌اند و با ارائه یک ایده و طرح مناسب که قابل اجرا باشد، توانسته‌اند در شرکت‌های فناورانه استارتاپی با همفکری یکدیگر، ایده‌های خود را اجرایی کنند و حتی به تولید محصول برسند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها به‌طور قابل توجهی می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

انگلیس در صدرکاهش سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی

گزارشی که به تازگی در thenextweb منتشر شده نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فناورانه اروپا در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ با افت ۳۹ درصدی مواجه شده است و انتظار می‌رود استارتاپ‌های اروپایی ۵۱ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشند که نسبت به سرمایه ۸۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ و سرمایه ۱۰۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. اما این کاهش بودجه تنها محدود به اروپا نمی‌شود و آمریکا و چین هم که ابرقدرت‌های عرصه علم و فناوری دنیا محسوب می‌شوند در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با کاهش ۴۹ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها روبه‌رو شده‌اند.
این عقب‌نشینی جهانی در تامین مالی شرکت‌های استارتاپی، تاثیر دومینوواری بر جریان سرمایه بین مناطق دارد.

منبع: فرهیختگان

عناوین برگزیده