تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۱۰۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دشتی ارکانی:

نظات بر فعالیت‌های بانکی در برنامه هفتم توسعه/ اخذ سود مرکب ممنوع شد

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از مصوبه‌ای برای ممنوعیت اخذ سود مرکب در برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد رضا دشتی اردکانی، با اشاره به برگزاری جلسات برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با روند بررسی کارشناسی با حضور نمایندگان دولت و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات پیگیری می‌شود و به بررسی مسائل اقتصادی در این جلسات از نظرات صاحبنظران اقتصادی، اساتید دانشگاه، حوزه علمیه، کارآفرینان، تولیدکنندگان و ... بهره برده می‌شود.

وی افزود: کمیته‌های مختلف نیز کارشناسی‌های لازم را برای تصویب برنامه هفتم توسعه انجام می‌دهند و واقعا شبانه روز در مجلس روی برنامه هفتم کار می‌شود و بعضا جلسات کمیته‌ها از ساعت ۴ صبح شروع می‌شود و تا پاسی از شب هم ادامه دارد لذا نظرات نخبگان در این رابطه اخذ می‌شود تا بتوانیم برنامه مطلوب و راهبردی برای اجرایی شدن در کشور به تصویب برسد.

نماینده مردم اردکان در مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تا ماده ۲۰ را بررسی کردیم که پس از بررسی در صحن و مورد تایید قرار گرفتن از سوی شورای نگهبان، بتوانیم تلاش کنیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را در ۵ سال آینده برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی باید تلاش مجدانه‌ای داشته باشیم؛ همچنین یکی از موادی که در این جلسات تصویب شدبحث ممنوعیت اخذ سود مرکب در بانک‌ها بود و مجلس با تصویب این ماده قانونی به دنبال مقابله با ربا است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان کرد: دولت به صندوق توسعه ملی بدهکار است و ما اجازه دادیم که صندوق توسعه ملی بتواند در میادین مشترک برای اکتشاف، استخراج و تولید نفت فعالیت کند تا بتواند طلب خود را از این طریق از دولت اخذ کند و صندوق را به حالت اولیه برگرداند؛ همچنین دولت می‌خواست وام‌های خرد اعم از فرزندآوری، ازدواج و ... را در قالب دیگری پرداخت کنند که ما این موضوع را ممنوع کردیم و نگذاشتیم بانک‌ها برای عدم ارائه وام‌هایی مانند وام ازدواج بهانه داشته باشد.

ارکانی اظهار کرد:تلاش کردیم که بتوانیم از سرمایه گذاری که بانک‌ها با فروش اموال خود دارند بخشی از ناترازی‌های را از بین ببرند و در برنامه هفتم توسعه مقرر شده سامانه‌ای باشد تا بانک‌ها همه اموال و املاک خود را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده