تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۱۱۰۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

ظرفیت معادن مس استان زنجان مغفول مانده است

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با اینکه معادن مس زیادی در استان زنجان وجود دارد، اما استفاده از ظرفیت معادن فعلا مغفول مانده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی اظهار داشت: با اینکه معادن مس زیادی در استان زنجان وجود دارد، اما استفاده از این ظرفیت معادن فعلا مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه به دو دلیل معادن مس زنجان غیر فعال شده‌اند افزود: یکی از دلایل غیر فعال بودن معادن مس کوچک بودن آن‌ها است و این معادن به تنهایی ارزش اقتصادی ندارند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به همین دلیل با شرکت‌های قدری صحبت و قول گرفته شده تا چند معدن مس استان را خریداری و فعال کنند.

گلشنی بیان کرد: مس سرچشمه، مس آذربایجان اعلام آمادگی کرده‌اند تا معادن مس زنجان را فعال کنند؛ سه معدن نیز در این راستا شناسایی شده و با ایمیدرو نیز صحبت شده است، با این شرایط در بحث معدن مس به دنبال ورود شرکت‌های بزرگ هستیم.

وی با بیان اینکه اگر معدنکاری نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد علاوه بر تخریب محیط زیست معارض محلی نیز پیدا می‌شود و چالش بعدی را نیز در پی خواهد داشت گفت: شرکت‌های بزرگ اگر حضور داشته باشد مسئولیت‌های اجتماعی را نیز در منطقه انجام می‌دهد.

گلشنی با بیان اینکه بعد از ورود فولاد خوزستان به استان زنجان برخی چالش‌ها ایجاد شد گفت: این شرکت از وقتی که معدن آهن گوزلدره را خریداری کرده است معارض محلی را به هر طور بوده با سخت مسجید یا مدرسه آرام کرده است، چندین هزار متر حفاری انجام داده، کار‌های اکتشافی را نیز گسترده کرده است.

وی با بیان اینکه آمدن فولاد خوزستان نتایج مثبتی را در استان در پی داشته است گفت: ذخیره ۱۵۰ هزار تنی را به ادعای خودشان به ۱۰ میلیون تن و به ادعایی کارشناسان سازمان صمت به ۲.۵ میلیون تن رسانده و ۱۰ برابر ذخیره را افزایش داده است.

مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان؛ طرح جامع بهره‌برداری معدنی که بهره‌بردار قبلی لقمه خوری کرد را انجام می‌دهد. با این شرایط در معادن مس به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بزرگ در استان هستیم.

منبع: موج رسا

عناوین برگزیده