تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۱۱۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری به یک هفته کاهش یافت

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تلاش‌های به کار گرفته شده در قالب یک پنجره واحد، با رفع بروکراسی‌های گذشته صدور کارت بازرگانی در استان را به یک هفته کاهش دادیم.

به گزارش می‌متالز، شهرام زارع روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دریافت کارت بازرگانی برای استان ما سخت شده بود، اما طی ۲ ماه اخیر که هیات مدیره جدید اتاق بازرگانی استان شکل گرفته سه نیرو از استان برای آموزش به اتاق‌های بازرگانی تبریز و اصفهان اعزام شده‌اند تا بتوان مدت زمان صدور کارت بازرگانی را به کمترین زمان کاهش دهیم.

وی تشکیل هفت کمیسیون تخصصی را از مهمترین فعالیت‌های اتاق بازرگانی استان در ۲ ماه اخیر عنوان کرد و گفت: در قالب این کمیسیون‌ها ارتباط ما با اتاق ایران تقویت شده و فرایند آموزش با قوت بیشتری در حال انجام است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری، رفع انحصارگرایی از ورود به عرصه تولید و سرمایه‌گذاری را از دیگر خدمات سال‌های گذشته در استان عنوان کرد و گفت: راه برای ورود نخبگان جوان و توانمند برای ورود به بخش تولید و سرمایه‌گذاری باز شده است.

زارع تاجرپروری را از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی استان برشمرد و افزود: هفت محصول موفق صادراتی در استان داریم که برای رونق تولید این محصولات و دست‌یابی به بازار‌های صادراتی برنامه‌های متعددی داریم.

وی تمرکز بر بازار‌های صادراتی روسیه و عربستان را از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی استان عنوان کرد و گفت: امید است زمینه سفر سفرای روسیه و عربستان به استان فراهم شود.

زارع یادآور شد: همراهی خوبی بین بخش خصوصی اتاق بازرگانی و دولت در استان ایجاد شده که می‌تواند منشا خدمات بسیاری در استان شود.

در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده