تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۳۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تسهیل صدور کارت بازرگانی در خراسان‌شمالی از برنامه‌های اتاق بازرگانی است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل صدور کارت بازرگانی و تعهدات ارزی صورت گرفته و یا در حال پیگیری است.

به گزارش می‌متالز، زند، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: پس از تغییر و تحولاتی که در مدیریت و اعضای اتاق بازرگانی استان صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل صدور کارت بازرگانی و تعهدات ارزی صورت گرفته و یا در حال پیگیری است.

وی گفت: نگرانی‌هایی در خصوص مشکلات تامین برق صنایع وجود دارد که پیگیری‌هایی برای این موضوع در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: جلساتی را با مدیریت صندوق محیط زیست برای دریافت تسهیلات سوخت پاک و تامین برق خورشیدی گرفته شده و به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.

زند تصریح کرد: ارتباط با هیات‌های دیگر در سایر نقاط نیز برنامه‌ای است که در حال پیگیری آن هستیم، اتاق‌های سایر کشور‌ها مخصوصا ارتباط با اتاق کشور‌های همسایه برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حال برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: ارتباط با کشور‌های حوزه بریکس نیز که تاکید استاندار نیز همین موضوع است، در حال پیگیری است و بزودی در برنامه این هیات قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: امکانات خوبی برای آموزش تجار در نظر گرفته شده تا تجار از این کلاس‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: برج تجاری بجنورد نیز از برنامه‌های است که اتاق بر روی آن تاکید دارد تا تجار و صنایع بتوانند از این محل برای حضور متمرکز استفاده کنند.

زند تاکید کرد: ساختار برخی جلسات باید تغییر کند، نهاد‌های دولتی باید در راستای تسهیل کار‌ها در خدمت نهاد‌های خصوصی باشد و با تعامل در کنار یکدیگر قرارگیرند.

وی ادامه داد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید به یک روند مطلوبی برسد و موضوعات به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده