تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۱۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت کارت‌های بازرگانی صنایع بزرگ به استان خراسان جنوبی

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: با پیگیری‌های مستمر واحد خدمات بازرگانی این اتاق انتقال کارت بازرگانی شرکت سیمان قائم از اتاق تهران به اتاق بیرجند انجام پذیرفت.

به گزارش می‌متالز، محسن احتشام صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌های بزرگ در استان، اظهار داشت: باید بخشی از منابع درآمدی شرکت‌های بزرگ خراسان جنوبی به خود استان برگشت داده شود.

وی بیان کرد: صدور کارت بازرگانی شرکت‌های بزرگ در خراسان جنوبی به عنوان استان محل فعالیت این واحد‌ها با هدف بازگشت بخشی از منابع درآمدی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه شرکت سیمان قاین در انتقال کارت بازرگانی از تهران به مرکز استان خراسان جنوبی پیشگام شد، عنوان کرد: کارت بازرگانی این شرکت، اسفندماه سال گذشته در شعبه اتاق بیرجند چاپ شد تا به این ترتیب، عواید مالی این استان از محل درآمد‌های ریالی و ارزی این واحد بزرگ صنعتی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگی در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند و از منابع استان استفاده می‌کنند باید بخشی از منابع درآمدی آن‌ها به این استان برگشت داده شود و از این رو، صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌های بزرگ در استان یک ضرورت است و انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ تولیدی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود، این موضوع مهم را پیگیری کنند.

احتشام گفت: واحد‌های صنعتی و تولیدی صادرات محور مستقر در استان که ثبت شرکت آن‌ها در سایر استان‌ها است، می‌توانند کارت بازرگانی خود را از داخل استان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کویر تایر نیز در راستای مسوولیت‌های اجتماعی، در حال انتقال کارت بازرگانی خود از اتاق تهران به اتاق بیرجند است، افزود: انتظار می‌رود سایر واحد‌های تولیدی استان نیز به منظور انتقال کارت‌های بازرگانی خود از تهران به استان خراسان جنوبی، همکاری لازم را داشته باشند.

احتشام گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند از محل دریافت حق صدور کارت‌های بازرگانی شامل "یک در هزار" و "سه در هزار"، همواره خدماتی همچون ارائه مشاوره، پذیرش، اعزام هیئت‌های تجاری، ارائه آموزش و دیگر خدمات مرتبط را در راستای توانمندسازی به تجار و شرکت‌های تجاری و تولیدی ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده