به گزارش میمتالز، فولاد هرمزگان براساس هدف گذاری انجام شده به سمت افزایش تولید، تنوع محصولات و حفظ کیفیت در حال حرکت است که درنهایت بر میزان امتیاز در حوزه مشتری مداری آن اثر گذار است. بدون شک عمده موفقیت فولاد هرمزگان را باید در بازارهای هدف آن مشاهده کرد که بر میزان فروش داخلی و خارجی هم تاثیر مستقیم دارد.
ارزیابیهای صورت گرفته در فولاد هرمزگان نشان میدهد که میزان رضایت مشتریان داخلی از کیفیت محصولات این مجموعه به ۸۴.۳ درصد رسیده است که در مقایسه با دیگر رقبای هرمزگان، در میزان بالایی از عملکردها قرار دارد. این موضوع میتواند یک نوید برای سهامداران «هرمز» و یک هشدار برای رقبای آن باشد.
فولاد هرمزگان که استارت حضور پرقدرت در بازار را با رکوردزنیهای پی در پی شروع کرد. اتفاقی که نیازمند ارتقای تکنولوژی، مدیریت تامین مواد اولیه، انرژی و... بود. در واقع فولاد هرمزگان به دنبال افزایش کمی و کیفی تولیدات خود بود. به همین دلیل سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و افزایش همکاری با شرکتهای دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت تا این موضوع به موازات افزایش تولید و رکوردزنیها پیش رود.
هرچند این مجموعه با تمرکز بر افزایش تولید و رکوردزنیهای پی در پی، سهم خود را در عرضه محصولات به بازار افزایش داد، اما نکته مهم آن بود که این افزایش تولید باید در کنار کیفیت رقم خورد که خوشبختانه این مهم در فولاد هرمزگان محقق شد. حال امروز فولاد هرمزگان با تکیه بر افزایش کیفیت، توانسته سهم خود در بازار داخلی رو افزایش دهد که حاکی از اعتماد هرچه بیشتر مشتریان آن است.
از سویی دیگر افزایش کیفیت و تولید که مزیتی رقابتی محسوب میشود؛ میتواند رقابت در بازار داخلی یا حتی بازارهای خارجی را برای این مجموعه آسانتر کند.
به عنوان مثال در پی بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی این مجموعه همچون تختال و در کنار مزیتی همچون نزدیکی به آبها آزاد، قدرت رقابت فولاد هرمزگان در برابر سایر تولیدکنندگان فولادی، در بازارهای صادراتی بیشتر خواهد بود و همین موضوع باعث میشود تا ارزآوری این مجموعه افزایش پیدا کند.
بی تردید نزدیکی به آبهای آزاد، افزایش کیفیت و کمیت که ناشی از رشد بهره وری است میتواند قیمت تمام شده را اقتصادی کرده و باعث سوددهی بیشتری برای مجموعه شود.
اگر از نگاه کلی به بررسی این موضوع بپردازیم خواهیم دید رضایت ۸۴.۳ درصدی مشتریان فولاد هرمزگان تنها با یک فاکتور محقق نشده است، بلکه مجموعهای از تمام اقدامات در کنار هم قرار گرفته تا امروز بتواند در حوزه مشتری مداری درخشش خوبی در بین زیرمجموعههای فولاد مبارکه و همچنین دیگر تولیدکنندگان فولاد داشته باشد.
فولاد هرمزگان نشان داد با تمرکز بر تحقیق و توسعه و ارتقای دانش فنی، میتوان علاوه بر افزایش تولید شاهد رضایت حداکثری مشتریان خواهد بود که در نهایت منجر به ارتقای هرچه بیشتر جایگاه این مجموعه در میان تولیدکنندگان فولاد و همچنین دستیابی به بازارهای جدید میشود.
منبع: تیتر ۲۰