تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۱۱۳۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کردستان بعد از نشست با سرمایه گذاران خبر داد:

پیشنهاد دو طرح سرمایه گذاری در کردستان

‌می‌متالز - استاندار کردستان از نشست و دیدار دو شرکت سرمایه گذاری برای احداث کارخانه فرو آلیاژ و صنایع پایین دست پتروشیمی در دو شهرستان استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی‌کوشا، در دیدار با سرمایه گذاران در استان کردستان که شامگاه جمعه ۳۰ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سرمایه گذاران، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجموعه فروآلیاژ در یاسوکند بیجار را مطرح کرد، که طرح توجیهی آن بعد از فرایند تایید کارشناسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی فروآلیاژ‌ها را آلیاژی از آهن به‌همراه تعدادی دیگر از عناصر از جمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و ... عنوان کرد و افزود: استفاده از فروآلیاژ‌ها باعث افزایش کیفیت محصولات صنعت فولاد و چدن در استان می‌شود.

استاندار کردستان، طرح پیشنهادی یکی دیگر از سرمایه گذارن را، راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و ادامه داد: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، در صورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشنهاد این دو طرح سرمایه گذاری در مقدمات اولیه است و ابتدا باید روی تمام مراحل سرمایه‌گذاری با ارایه طرح توجیهی مطالعه کارشناسی انجام شود و بعد از تایید نهایی در مورد طرح‌های پیشنهادی، جزییات آن رسانه‌ای خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده