تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۱۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار:

لزوم گسترش بخش تعاون در سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - استاندارسیستان وبلوچستان: با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های تجارت، فرآوری مواد معدنی، کشاورزی، شیلات، دامداری و مرغداری می‌توان تعاونی‌ها مختلف تشکیل داد.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان گفت: در استان تعاونی‌های مختلفی در زمینه‌های مرزنشینان، صیادان، کامیون داران و... داریم و تعاونی‌های جدید به خصوص در حوزه‌های دانش‌آموزی باید راه‌اندازی شود.

کرمی تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌ها در زمینه هنرستان‌های کشاورزی و بکارگیری نوجوانان و جوانان محصل با فراهم کردن امکانات و اهدای زمین در حوزه کشاورزی و صنعتی برای انجام فعالیت‌های تولیدی و درآمدزایی مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به دلایل راه اندازی تعاونی‌های مختلف برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای افزایش اشتغال و تولید تاکید کرد.

کرمی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان بر توجه بیشتر به علم و دانش و فناوری‌های نوین تاکید کرد.

وی بیان داشت: ساماندهی بانوان فعال در عرصه صنایع دستی در قالب تعاونی‌ها نیز فرصت مناسبی است که باید اقدام شود.

استاندار بر تلاش و پیگیری جدی کار‌ها تاکید و تصریح کرد: بعضا در بازدید‌های بعمل از شهر‌های استان مشاهده می‌شود؛ برخی از مسوولان فعالیت کمتری دارند بنابراین باید افزایش فعالیت و رفع مسائل و مشکلات شهرستان‌ها در دستور کار همه مسوولان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده