تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۱۸۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش استاندارد سازی کالا‌های وارداتی در گمرک‌های کشور

‌می‌متالز - رئیس سازمان استاندارد گفت: ۸۰ درصد کالا‌های وارده به کشورمان ۵ تا ۷ روزه کار استاندارد سازی و انطباق آن‌ها در گمرکات و بنادر انجام میگیرد که نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش می‌متالز، اسلام پناه با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: ۴۷ حکم زمان دار از طرف سازمان استاندارد بهار امسال تدوین و به گمرکات و بنادر و ادارات کل استانی کشورمان ابلاغ کرده شده که باعث سرعت گرفتن در ارزیابی و انطباق کالا در مبادی ورودی شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه افزود: ۸۰ درصد کالا‌های وارده به کشور که در زنجیره تولید از آن استفاده می‌شود در بازه ۵ تا ۷ روز در دوره تحولی ارزیابی استاندارد، انطباق و تائید صلاحیت می‌شود، این ارزیابی انطباق و تائید صلاحیت شده شاید منجر به رد آن نمونه در آزمایشگاه‌ها یا منجر به تائیدش شود. ۲۰ درصد باقی مانده نیز کالا‌های پیچیده هستند که به دلیل کار آزمایش‌های استاندارد بیش از ۵ تا ۷ روز طول میشود که باز نسبت به گذشته این مدت نیز کاهش یافته است.

اسلام پناه درباره همکاری سازمان استاندارد برای جلوگیری از رسوب کالا‌های اساسی در لنکرگاه‌ها گفت: در مورد کالا‌هایی اساسی کارشناسان ما برای تسهیل و تسریع در ورود کالای با سلامت و جلوگیری از رسوب کالا، چند مایل قبل ورود کشتی به لنگرگاه، روی عرشه کشتی می‌روند، نمونه گیری و به آزمایشگاه سرزمین اصلی منتقل می‌کنند. امروز ما در کالا‌های اساسی در حوزه نظام استاندارد و تائید صلاحیت هیچ نقصی در هیچ کدام از گمرکات کشور در زمینه‌های استانداردسازی، تائید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی نداریم. در زمینه حلال نیز باید اقداماتی انجام شود.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده