تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۱۱۹۷۱

ارتقای قطار‌های پر سرعت چین با کمک فناوری

‌می‌متالز - آزمایش‌ها نشان داده است که استفاده از فناوری‌های جدید برخی از شاخص‌ها را در قطار بهبود بخشیده است. همچنین نشان می‌دهد که فناوری‌های چین در زمینه ایمنی راه‌آهن پرسرعت، قدرت، مصرف انرژی، لرزش، عملکرد شتاب و پایداری ترمز همچنان در جهان پیشرو خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، به تازگی، قطار‌های پرسرعت در چین با سرعت ۴۵۳ و ۴۲۰ کیلومتر در ساعت در عملیات‌های آزمایشی حرکت کردند که نشان دهنده توسعه سریع قطار‌های سریع السیر این کشور است.

اجرای آزمایشی در امتداد راه‌آهن پرسرعتی که فوژو و شیامن را در استان فوجیان به هم متصل می‌کند، انجام شد تا عملکرد قطار‌ها پس از تجهیز آن‌ها به فن‌آوری جدید برآورد شود.

چین همچنین زیرساخت‌های راه‌آهن خود را اصلاح کرده، زیرا در حال توسعه قطار‌های سریع‌تر است. برخی از خطوط راه‌آهن پرسرعت جدید تحت استاندارد‌های بالاتر ساخته شده‌اند که به قطار‌های پیشرفته‌تر از نظر فناوری اجازه می‌دهد تا در آینده با سرعت‌های بالاتر حرکت کنند.
در حال حاضر، سریع‌ترین قطار‌های پرسرعت در چین با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت در چندین خط از جمله راه‌آهن پرسرعت پکن-شانگهای، راه‌آهن سریع پکن-تیانجین، راه‌آهن سریع پکن-ژانگجیاکو و چنگدو، راه آهن سریع السیر چونگ کینگ کار می‌کنند.
این یک پروژه تحقیقاتی علمی بزرگ است که بخشی از چهاردهمین برنامه پنج ساله ملی (۲۵-۲۰۲۱) محسوب می‌شود. برای اطمینان از توسعه موفقیت‌آمیز نسل بعدی قطار‌های پرسرعت، انجام تعداد زیادی محاسبات شبیه‌سازی، تست‌های پایه و آزمایش‌های خطی اجزای فن‌آوری جدید ضروری است.
در مجموع ۵۷ آزمایش علمی تحقیقاتی در طول اجرای آزمایشی برای تأیید امکان‌سنجی فنی و پایداری عملکرد اجزای جدید قطار‌ها به طور مشترک توسط موسسات تحقیقاتی، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها از جمله آکادمی علوم راه آهن چین، دانشگاه جیائوتنگ پکن، دانشگاه جیائوتنگ جنوب غربی و دانشگاه مرکزی جنوبی انجام شد. در نهایت داده‌ها در مورد اجزاء تحت سرعت‌های مختلف و در مناطق مختلف در امتداد راه آهن مانند تونل‌ها، روی پل‌ها و اطراف منحنی‌ها جمع آوری شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده