تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۷۸۷۹۵

تولیدات دانش بنیان ریلی رونمایی می‌شود/ ۷ قطار باری روسیه وارد ایران شد

‌می‌متالز - مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه هفته آینده ۴۰۶ واگن باری و ۶ دستگاه لوکومتیو که از تولیدات دانش بنیان کشور است در تهران رونمایی می‌شود، گفت: طی ۲ هفته گذشته بیش از هفت قطار باری از روسیه وارد ایران شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن بعدازظهر امروز در حاشیه راه‌اندازی قطار محلی سمنان- مشهد در گفتگو با خبرنگاران به راه‌اندازی قطار ایران- روسیه در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: طی ۲ هفته گذشته بیش از هفت قطار با ۳۵ تا ۴۰ واگن باری، با حرکت از شمال شرق روسیه و طی چهار هزار کیلومتر مسیر وارد مرز سرخس شد و مسیر خود را تا بندرعباس ادامه داد.

وی بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم با توجه به دیپلماسی حمل و نقل ریلی، سفر‌های مختلفی به کشور‌های هدف صورت گرفت و میزبان این کشور‌ها نیز بوده‌ایم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: پیش‌بینی راه‌اندازی قطار به مقصد قزاقستان و چین هم صورت گرفته و پس از به نتیجه رسیدن تصمیم‌گیری در بخش تعرفه‌ها، راه‌اندازی می‌شود و این مذاکرات نیز در مراحل انتهایی خود قرار دارد.

صالحی تصریح کرد: برقراری ارتباط ریلی با کشور‌های مشترک‌المنافع و چین بسیار اهمیت دارد و اکنون قطار چین می‌تواند به قزاقستان رفته و از آنجا از طریق مسیر‌های ترکمنستان و یا ازبکستان وارد خاک کشورمان شود.

وی اضافه کرد: تعداد قطار‌های مسافربری در دوران شیوع کرونا کاهش یافت که بسیاری از قطار‌های متوقف‌شده باید به تردد بازگردد؛ اما با توجه به اینکه طی سه سال گذشته لوکوموتیو‌ها نوسازی نشد؛ بسیاری از قطار‌ها به دلیل کمبود لوکوموتیو هنوز متوقف است.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: هفته آینده ۴۰۶ واگن باری و ۶ دستگاه لوکومتیو که از تولیدات دانش بنیان و هایتک کشور است در تهران رونمایی می‌شود.

صالحی با تأکید بر اینکه ارتقای بخش حمل و نقل ریلی در اولویت اقدامات دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، رکورد جابه‌جایی مسافر در ۱۰ سال گذشته جابه‌جا شد و این روند تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: اضافه کردن قطار‌های مسافربری در برنامه است که امروز هم قطار محلی سمنان- مشهد افتتاح شد؛ در ماه‌های آینده قطار مسافربری از مبدأ سایر استان‌ها به مقصد مشهد مقدس نیز راه‌اندازی می‌شود و کم‌کم تعداد قطار‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: برای راه‌اندازی قطار برقی و پرسرعت، نشست‌هایی برای ترسیم نقشه جامع از حرکت قطار تهران- مشهد و تهران- اصفهان و سایر شهر‌ها برگزار شد تا بتوانیم با توجه به تغییرات فناوری قطارها، از به‌روزترین فناوری‌ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده