تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۲۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی مطرح کرد؛

رشد کیفی تحلیل‌ها با افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه

‌می‌متالز - سیدمحمود یاسینی اردکانی گفت: با اجرای ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه، شاهد تسریع در ارائه و رشد کیفی تحلیل‌ها خواهیم بود. زیرا اطلاعات قابل توجهی در دست تحلیل‌گران قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نیز گزارشات ارائه شده از سوی شرکت‌ها به صورت یکپارچه خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، سید محمود یاسینی اردکانی، مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی در رابطه با مزایای دو ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه و نمونه گزارش تفسیری مدیریت اظهار کرد: گزارش تفسیری مدیریت از جمله گزارش‌های مورد نیاز بازار است که باید از سوی شرکت‌ها ارائه شود، زیرا تحلیگران عموما برای انتخاب شرکت‌هایی که غالبا روی یک صنعت به‌خصوص در حال فعالیت هستند نیاز به مقایسه دارند، اما این امر به سبب شرایطی همچون افشای متفاوت کار، اشخاص مذکور را دشوار می‌کرد.

او بیان کرد: با اجرای ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه، سرعت و روند تحلیل‌ها تسریع خواهد یافت؛ زیرا اطلاعات قابل توجهی در دست تحلیل‌گران قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نیز گزارشات ارائه شده از سوی شرکت‌ها به صورت یکپارچه خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی تصریح کرد: تا کنون عموما گزارش‌های ارائه شده از سوی شرکت‌ها از روند به خصوصی برخوردار نبوده، اما اخیرا با ساختاری که سازمان در نظر گرفته، بخش قابل توجهی از مشکلات و دغدغه‌های سهامداران، فعالان بازار و سرمایه‌گذاران مرتفع خواهد شد.

یاسینی گفت: با توجه به آنکه شرکت‌ها ملزم به افشای تکنولوژی استفاه فرآیند تولید شده‌اند این امر می‌تواند موجب ارتقا سواد سرمایه‌گذاران و سهامداران نسبت به صنعت افزایش یابد.

مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی در پایان تصریح کرد: ابلاغیه سازمان بورس را به دلایلی همچون ایجاد چشم‌اندازی روشن‌تر برای سهامداران و تحلیگران و افزایش شفاف‌سازی اطلاعات می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده