تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۱۲۲۱۶
سرویس خبر : انرژی
خدابخشی مطرح کرد؛

هدایت نقدینگی سرگردان؛ مزیت اجرای طرح‌های برق آبی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق داریم، تاکید کرد: یکی از روش‌های رفع جبران تولید انرژی این است که طرح‌های برق آبی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی با اشاره به مصوبه مهم کمیسیون تلفیق در زمینه آب بیان کرد: براساس این مصوبه وزارت نیرو مکلف شد تا طرح‌های برق آبی مورد نیاز کشور را به روش (b.o.t) و یا سایر روش‌های مالی اجرا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مذکور مزیت‌های خوبی دارد، بیان کرد: با توجه به کسری ۱۵ هزار مگاواتی تولید برق، یکی از روش‌های رفع جبران تولید انرژی در اولویت قرار دادن طرح‌های برق آبی است.

خدابخشی با بیان اینکه اجرای طرح‌های برق آبی به رفع ناترازی در حوزه انرژی برق کمک می‌کند، بیان کرد: این طرح‌ها به عمران و آبادانی مناطقی که این طرح‌ها در آن‌ها عملیاتی می‌شود، کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه اجرای طرح‌های برق آبی به ایجاد اشتغال کمک می‌کند، ادامه داد: این مصوبه باعث می‌شود تا بخشی از نقدینگی سرگردان در کشور به سمت طرح‌های برق آبی سوق داده شود. همچنین اجرای این طرح‌ها بخشی از منابع را جذب می‌کند و نیاز کشور را هم برطرف خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده