تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۶۱۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان مطرح کرد:

برطرف شدن بخشی از مشکلات صنایع در تامین برق پایدار

‌می‌متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان، اقدامات وزارت نیرو در راستای تامین برق صنایع در تابستان امسال را سنجیده و کاربردی برشمرد و گفت: ازجمله این اقدامات می‌توان به برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت در راستای عدم تکرار مشکلات گذشته از جمله محدودیت‌های شدید تامین برق و قطعی و ناپایداری شبکه برق صنایع اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، هادی غلامزاده به نتیجه مثبت اجرای برنامه‌های وزارت نیرو در راستای تامین برق صنایع کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته شاهد ناپایداری برق شبکه بودیم و در سال ۱۴۰۱ به واسطه برنامه‌ریزی و اقداماتی که صورت گرفت این ناپایداری کاهش یافت، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد بهبود بیشتر شرایط نسبت به سال گذشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان تولید برق مورد نیاز را یکی از معضلات و مشکلات کشور عنوان و تصریح کرد: با همه این تفاسیر با تلاش‌ها و اقداماتی که در بدنه دولت صورت گرفته است، انتظار می‌رود در امسال و سال‌های پیش‌رو شاهد پایداری بیشتر در تامین برق و انرژی صنعت کشور باشیم.

غلامزاده ضمن ابراز خرسندی از مرتفع شدن بخشی از مشکلات صنایع در تامین برق پایدار به واسطه اجرای برنامه‌های وزارت نیرو، بیان کرد: بخشی از این برنامه‌ها به توسعه زیرساخت‌ها مربوط می‌شود.

وی به ارزیابی احداث نیروگاه‌های خودتامین صنایع اشاره کرد و افزود: امروز برخی از مجموعه‌های صنعتی برای ایجاد واحداث نیروگاه خودتامین گام‌های موثری برداشته‌اند، به همین منظور فرآیند مطالعاتی احداث نیروگاه در مجتمع فولاد آذربایجان آغاز شده است، البته در این راستا با محدودیت‌های تامین گاز به ویژه در نیمه شمالی کشور مواجه هستیم و امید است که با همکاری وزارت نیرو و وزارت صمت این مشکل مرتفع شود.

وی در ادامه پیشنهاداتی را به منظور تسهیل در اجرای برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت به صنایع فولادی کشور ارائه و خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن اینکه دوره تعمیرات سالیانه صنایع فولادی که حدودا ۲۵ روز تا یک ماه را شامل می‌شود، چنانچه بخشی از این دوره در تیر و بخشی در مرداد انجام شود می‌تواند در عدم توقف فعالیت همه واحد‌های تولیدی در یک زمان منتهی شود؛ البته این موضوع نیازمند هماهنگی توسط یک مرجع واحد است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده