تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۰۶۰۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از مرکز آموزشی و مجتمع ذوب آهن فولاد پاسارگاد

‌می‌متالز - مدیرکل و معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به همراه امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، از مجتمع ذوب آهن فولاد پاسارگاد شیراز بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در رابطه با این بازدید اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه آموزشی برای تربیت و آموزش نیرو‌های فنی و ماهر برای معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان، از مرکز آموزش فولاد پاسارگاد به عنوان مجری طرح تیتانیوم کهنوج بازدید شد.

مسلم مروجی فرد با بیان اینکه مرکز آموزش فولاد پاسارگاد از بروزترین مراکز آموزشی کشور است که توسط بخش خصوصی احداث شده، افزود: با توجه به جلسات مکرر و متعددی که با مدیران ایمیدرو برای آموزش نیرو‌های مورد نیاز معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان برگزار شده است برای تجهیز ۲ مرکز آموزشی در جیرفت و کهنوج، تجربیات این مرکز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی، آموزش تخصصی و مهارت محور را از نیاز‌های ضروری معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان برشمرد و گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، آموزش نیرو‌های فنی و ماهر مورد نیاز را با استفاده از تجربیات مرکز آموزشی فولاد پاسارگاد و توسط ایمیدرو در ۲ شهرستان جیرفت و کهنوج آغاز خواهد کرد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و در حاشیه بازدید از مجتمع ذوب آهن فولاد پاسارگاد در شیراز، هدف از این بازدید را بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت به عنوان بهره بردار و مجری طرح تیتانیوم کهنوج برشمرد و اظهار داشت: در این بازدید چرخه کامل، شامل کلیه مراحل نظیر خردایش و تغلیظ سنگ آهن، تبدیل کنسانتره تولیدی به گندله، تبدیل گندله به آهن اسفنجی، تولید شمش و نورد مشاهده و بررسی شد.

امیر حسن زاده با بیان اینکه مجتمع ذوب آهن فولاد پاسارگاد یک مجتمع کامل، منظم با تیم حرفه‌ای و با بهره وری بالا است، افزود: این شرکت می‌تواند برنامه و خواسته‌ها را در تیتانیوم کهنوج با تکمیل چرخه و مراحل تولید تیتانیم عملی نماید.

وی اهمیت آموزش را در شرکت فولاد پاسارگاد از نکات جالب و قابل توجه دانست و گفت: با توجه به مشاهدات در این بازدید، مقوله آموزش در این مجتمع به عنوان یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود که باعث افزایش بهره وری در همه ابعاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: در این سفر به مدیران فولاد پاسارگاد پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیرو‌های تیتانیوم کهنوج ارائه شد که در ۳مرحله از طریق فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی و در نهایت با احداث مرکز آموزش اختصاصی قبل و ضمن خدمت برای کارکنان تیتانیوم کهنوج اجرا شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جنوب استان کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده