تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۱۲۳۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد؛

فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری برای چینی‌ها در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: استان خراسان جنوبی در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، کشاورزی و معدن فرصت‌های بی نظیری جهت سرمایه گذاری از سوی کشور چین دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا خامه زر ظهر سه شنبه در جلسه نشست ابتکار توسعه جهانی و سند همکاری ۲۵ ساله با هیات چینی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جلساتی، اظهار کرد: گسترش و اهمیت روز افزون روابط خارجی ایران در محیط آسیایی، لزوم ایجاد هماهنگی حداکثری هیئت ایرانی و همچنین پرهیز از بیان محور‌های تکراری از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست بوده است.

وی با بیان اینکه پیشبرد توافق ۲۵ ساله همکاری‌های کشور‌های ایران و چین در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی باید تسریع پیدا کند، افزود: فرصت‌ها و چالش‌های همکاری سیاسی، نظامی و امنیتی بین این دو کشور باید بررسی شود.

خامه زر با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایجاد خواهرخواندگی با استان‌های بزرگ کشور چین از جمله چینگ‌های را دارد، گفت: قطعاً بهره برداری از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی می‌تواند روابط دو کشور ایران و چین را بیش از پیش به هم پیوند دهد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف همچون تولید انرژی خورشیدی می‌تواند همکاری خوبی با کشور چین داشته باشد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی خراسان جنوبی در پیشبرد همکاری‌های استانی و ملی بین دو کشور استفاده شود.

وی با تاکید بر دنبال کردن منافع مشترک دو کشور ایران و چین در افغانستان با وجود مرز مشترک استان خراسان جنوبی با این کشور، از آقای چن گانگ، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست و نماینده بزرگ‌ترین استان در کشور چین جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های صنایع تبدیلی، کشاورزی، معدن و سنگ خراسان جنوبی دعوت کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه از سوی خراسان جنوبی، چند جلد کتاب که در آن‌ها ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری از پتانسیل‌های استان در بخش مختلف به زبان انگلیسی درج شده و نمونه‌های ازمحصولات استراتژیک استان جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این خطه به هیات چینی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده