تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۱۲۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شفافیت، مهم‌ترین ویژگی بورس کالا

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: شفافیت بیشتر بورس کالا باعث شده شرکت‌های تولیدکننده رغبت بیشتری به عرضه محصول خود در این بازار داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، مرتضی علی اکبری، مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه بورس کالا باعث شفافیت قیمت‌ها و پشتیبانی از تولیدکننده شده است گفت: در برخی مواقع یک سری محدودیت‌ها به اجبار برای بورس کالا واقع می‌شود، اما به طور قطع، بورس کالا میزان کارایی‌ها را دو چندان افزایش می‌دهد.

وی افزود: البته مقاومت مدیران و خود سازمان نسبت به برخی فشار‌ها قابل تحسین است و عملکرد بورس کالا در مجموع باعث شفافیت زیادی شده و به تولیدکننده توانسته کمک بسیار داشته باشد.

علی اکبری در ادامه عنوان کرد که شفافیت بیشتر باعث رغبت بیشتر شرکت‌های تولیدکننده به ارائه محصول خود در بورس کالا شده است.

مدیر عامل شرکت تجلی اظهار کرد: بورس کالا محلی برای عرضه محصول تولیدکننده است و کالا‌هایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، به هیچ عنوان امکان قیمت‌گذاری برای آن‌ها وجود ندارد چرا که مکانیزم عرضه و تقاضا برای قیمت‌گذاری مورد قبول است.

علی اکبری ادامه داد: در گذشته بورس کالا با قیمت‌هایی که در صنایع پتروشیمی و یا صنایع کلان کشور از طریق دولت تعیین می‌شد و برای اینکه بتواند از این موضوع فاصله گرفته و قیمت‌گذاری از دست دولت خارج شود، بورس کالا مطرح شد. اما هنوز آنطور که باید بورس کالا نتوانسته از قیمت‌های دستوری رها شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه عرضه کالا‌ها در بورس کالا نسبت به گذشته روند مطلوب و مناسبی را طی می‌کند که امیدواریم به نحو کامل بتواند انتظار تولیدکنندگان را برآورده کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده