تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۶۱۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جدیدترین پروژه‌های سود آور تجلی/ سهامداران بخوانند

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: پروژه احداث پروژه ستاره سیمین هرمز جدیدترین پروژه این شرکت است که با ظرفیت ۵ میلیون تن در زنجیره فولاد سازی به تولید آهن اسفنجی و نورد خواهد پرداخت.

به گزارش می‌متالز، ایجاد شرکت پروژه محور در حوزه معدن و صنایع معدنی با شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در فرابورس شروع شد. خبری مبنی بر ایجاد شرکت پروژه محور طلوع در زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» رسانه‌ای شد. سوال اینجاست که آیا ایجاد شرکت‌های جدید پروژه محور در پیشبرد پروژه‌ها تاثیر گذار است و اینکه آیا تهدیدی برای سایر پروژه محور است؟

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های توسعه گفت: از اینکه شرکت‌های پروژه محور رشد کنند استقبال می‌کنیم و هرگونه دانشی به عنوان اولین شرکت پروژه محور در بورس به دست آورده‌ایم را در خدمت شرکت‌های جدید قرار می‌دهیم. یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات پروژه‌ای است که با ظرفیتی در حدود ۵۰ میلیون تن در سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با جزئیات این پروژه بیان کرد: فاز اول این پروژه با تولید ۱۰ میلیون تن در سال و با یک اسکله شروع می‌شود. هزینه اولیه این پروژه ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. به مرور که حجم عملیاتی شدن پروژه بیشتر و میزان جابجایی افزایش یابد به طور قطع فاز‌های بعدی نیز اجرایی خواهد شد.

علی اکبری گفت: یکی دیگر از جدیدترین پروژه‌هایی که شرکت تجلی در آن حضور یافته، پروژه احداث پروژه ستاره سیمین هرمز است. این پروژه یک مجموعه با ظرفیت ۵ میلیون تن در زنجیره فولادسازی به تولید آهن اسفنجی و نورد خواهد پرداخت، تجلی در این پروژه سهم ۵ درصدی دارد.

علی اکبری گفت: به نظر می‌رسد در سال‌های آینده پاشنه آشیل کشور در صادرات و واردات اسکله باشد و تجلی برای این مشکل برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده