تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۲۶۰۸۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فدایی اظهار کرد:

ساختار چابک «تجلی» کار را آسان کرد

‌می‌متالز - در نشست تخصصی نحوه ارزش‌گذاری شرکت‌های پروژه محور ایران به میزبانی شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» عنوان شد که شرکت تجلی با تغییر ساختار و چابک سازی توانست در پذیره نویسی عملکرد خوبی از خود به جای گذارد.

به گزارش می‌متالز، دکتر «میثم فدایی» مدیرعامل شرکت فرابورس ایران درباره دستاورد‌های سهام شرکت پروژه محور در بازار سرمایه، اظهار کرد: بعد از تجربه ناموفق در صندوق پروژه‌ها که سال‌های گذشته راه اندازی شد و آن طور که باید نتوانست جایگاه خود را در تامین سرمایه پروژه‌ها بدست آورد، یکی از موارد موجود سالم سازی ساختار صندوق پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: صندوق پروژه مپنا زمانی که راه اندازی شد به دلیل ارکان پیچیده‌ای که داشت، باعث شد که سازمان بورس به فکر ساختاری چابک‌تر باشد تا تامین مالی پروژه‌ها انجام شود.

به گفته فدایی، شرکت پروژه محور تجلی، اولین موردی بود که وارد این مسیر شد و دو کار بزرگ را در این بین انجام داد. اول آنکه توانست ساختاری که برای ساختار پروژه‌ها بود نسبت به صندوق پروژه‌ها ساده‌تر و چابک‌تر باشد و خوشبختانه در این مدت هم نشان داد با ساختار‌های ساده‌تر هم می‌توان این کار را انجام داد. موضوع دوم که برای سازمان فرابورس هم بسیار مهم بحث پذیره نویسی موفق و گشایش نماد این شرکت پروژه بود.

وی تصریح کرد: در شرکت پروژه تجلی در روز اول به دلیل پذیره نویسی، محدودیت خرید ۱۰ هزار سهم را داشتند که با وجود تجربه اول ۱۸۹ هزار نفر در روز اول پذیره نویسی مشارکت کردند و در روز دوم که ۶۲ میلیون محدودیت خرید داشت، اما با این وجود ۲۱ هزار ۵۰۰ نفر در این پذیره نویسی شرکت کردند.

فدایی گفت: در روز‌های اول حتی موارد مطرح در هیات پذیرش چندان شفاف نشده بود، اما کار پیش رفت و در روز‌های اخیر نیز ما درخواست‌هایی برای تشکیل شرکت‌های پروژه داریم که فعال صنعت فولاد هستند. این آمادگی وجود دارد که شرکت پروژ‌ه هایی را برای طرح‌های نیمه تمام تشکیل دهیم.

عناوین برگزیده