تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۲۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی واردات کالا به گمرک خرمشهر

‌می‌متالز - راه‌های واردات کالا به گمرک خرمشهر با در نظر گرفتن تخفیف سود ۳۵ درصدی بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در نشست بررسی پیشنهاد‌های گمرکی و وارداتی گفت: در حال حاضر واردات کالا به گمرک خرمشهر با تخفیف ۲۵ درصدی اعمال می‌شود و برای رسیدن تخفیف ۳۵ درصدی باید از دبیرخانه مناطق آزاد با وزارت اقتصاد مکاتبات انجام شود.

سید مصطفی موسوی با اشاره به واردات کالا با کارت شهروندی از مرز شلمچه افزود: این طرح راهی برای ایجاد اشتغال و رفاه بیشتر شهروندان اروندی است و خواستار تصویب این طرح در سازمان منطقه آزاد اروند هستیم.

ارائه برنامه‌های آموزشی عام المنفعه در جهت ایجاد تخصص برای نسل جوان در منطقه نیز از دیگر پیشنهادات اتاق بازرگانی به سازمان منطقه آزاد اروند بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اساس منطقه آزاد اروند پیشرفت اقتصادی در آبادان و خرمشهر دانست و گفت: وجود اتاق‌های بازرگانی در منطقه آزاد اروند فرصت خوبی است، اما عملکرد‌های ما در سال‌های گذشته نشان می‌دهد از فرصت‌های این دو اتاق استفاده نشده است.

علی زارعی از برگزاری نمایشگاه اقتصادی درمنطقه آزاد اروند برای امسال با دعوت از شرکت‌های اقتصادی و فعالان در این زمینه خبر داد.

او با اشاره به صدور کارت‌های شهروندی در نیمه‌ی دوم سال گفت: در کنار صدور کارت شهروندی نوع و امتیاز استفاده از این کارت‌ها نیز در حال بررسی است تا شهروندان بتوانند از امتیازات آن استفاده کنند

کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد اروند برای پیگیری موارد مطرح شده در این نشست تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

عناوین برگزیده