تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۸۰۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

موانع واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن به بندر خرمشهر رفع می‌شود

‌می‌متالز - واردات ماشین به بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر ظرفیت دارد که سالانه ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و معادن را وارد کند، که این ظرفیت نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش می‌متالز، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در نشست با واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن، اظهار کرد: از دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن بسیار خرسند هستیم و امیدواریم این نشست منجر به نتایج و دست‌آورد‌های خوبی برای فعالان اقتصادی، بندر خرمشهر و شهرستان باشد.

وی با اشاره به هدف اساسی برگزاری این نشست، عنوان کرد: این نشست به منظور بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع پیش و روی واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و معادن در بندر خرمشهر برگزار شد که ما به دنبال این هستیم با همفکری و تدبیر، این موانع را طبق اولویت‌بندی رفع کنیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر تلاش و ایجاد تسهیلات در انجام واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن از طریق بندر خرمشهر، گفت: خوشبختانه تجهیزات تخصصی جهت امر واردات این نوع ماشین‌ها در بندر خرمشهر وجود دارد که این امر به تسهیل روند واردات کمک شایانی می‌کند.

عسکری خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر ظرفیت دارد که سالانه ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و معادن را وارد کند، که این ظرفیت نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مشترک تمامی دستگاه‌ها، موانع واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن حل و رفع می‌شود، تصریح کرد: به زودی بندر خرمشهر به همراه سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل گمرک خرمشهر نشست مشترکی را برای حل و رفع موانع واردات این دستگاه‌ها برگزار می‌کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ایجاد اسکله رو رو را ضروری دانست و بیان کرد: وجود چنین اسکله‌ای علاوه بر اینکه از آسیب رسیدن به زیرساخت‌ها جلوگیری می‌کند، موجب بالا بردن افزایش کیفیت واردات نیز می‌شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده