تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۲۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی:

سیاست‌های جدید بانک مرکزی موجب گرانی شده است/ نرخ ارز ترجیحی را زمانی قبول داریم که قیمت نهایی مصرف کننده متناسب با این نرخ باشد + فیلم

‌می‌متالز - پورابراهیمی گفت: دولت سال گذشته ارز ترجیحی را از ابتدای چرخه حذف و به انتهای چرخه یعنی مصرف کننده نهایی منتقل کرد. پس از این اقدام دولت در واردات کالا‌های اساسی با ۴.۵ میلیون تن کاهش مواجه شدیم که ۲.۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزشی به همراه داشت.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی گفت: دولت سال گذشته ارز ترجیحی را از ابتدای چرخه حذف و به انتهای چرخه یعنی مصرف کننده نهایی منتقل کرد. پس از این اقدام دولت در واردات کالا‌های اساسی با ۴.۵ میلیون تن کاهش مواجه شدیم که ۲.۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزشی به همراه داشت.

پس از آنکه ما در دی و بهمن ماه سال گذشته ما مجددا شاهد تغییر رفتار دولت و دنده معکوس دولت در سیاست ارزی بودیم وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم.

پس از اعلام نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی توسط دولت به عنوان نرخ ارز ترجیحی جدید، شاهد تغییرات جدید قیمتی بودیم. به عنوان مثال میانگین قیمت مرغ از ۵۷ هزار تومان در دی و بهمن ماه الان به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده