تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۲۷۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رای پرونده شرکت عظام خودرو صادر شده و در مرحله ابلاغ است/ اتهام ۸ کارمند گمرک اخلال عمده در نظام اقتصادی است

‌می‌متالز - سخنگوی قوه قضاییه گفت: اتهام ۸ کارمند گمرک در پرونده شرکت عظام خودرو اخلال عمده در نظام اقتصادی بوده است.

به گزارش می‌متالز، ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سوال در مورد روند دادگاه شرکت‌های عظام خودرو و کروز گفت: «در رابطه با پرونده‌های اقتصادی مبسوط و روشن در سوال رسانه ملی در جلسه قبل نکاتی را اشاره کردم. هر چند روشن و واضح و مبرهن بود بعضی از فراز‌ها رو می‌دیدیم که مورد بی میلی قرار دادن و استنباط کردن که فلان کس آزاد هست، یا گریم شده است. ولی ما آبرویمان را با هیچ چیز معاوضه نخواهیم کرد.»

وی افزود: «نسبت به شرکت عظام خودرو هم توضیح دادم که پرونده مربوط به مدیر شرکت عظام مورد رسیدگی واقع شده است. ۸ نفر از کارکنان گمرک در این پرونده اتهامشان اخلال در نظام اقتصادی بوده است.»

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: «حکم در این پرونده با توجه به موضوع و حجم پرونده وشرایط و وقتی که موضوع آن برده است باید موسع باشد و با مداقه و توجه صادر شود، حال حکم صادر شد و در فرایند ابلاغ است. فرایند ابلاغ زمانی دارد و این کار دارد صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که در پرونده موضوع شرکت عظام خودرو و کروز این پرونده‌ها واجد اهمیت است و باید با دقت و توجه ویژه و صرف وقت موسع به این‌ها رسیدگی شود و نباید عجله کرد.»

وی تصریح کرد: «این کسانی که متولی این واحد‌های اقتصادی هستند طرف حسابشان کارکنان متعددی هستند مثلا کروز ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارگر دارد؛ که می‌طلبد در تصمیماتی که گرفته می‌شود این مسئله مورد توجه قرار بگیرد که فرایند تولید و اشتغال دچار خدشه شود.»

ستایشی ادامه داد: «این نظر اولیای امور است، عقل حکم می‌کند ما باید در رسیدگی‌ها کاری نکنیم که موسسه عریض و طویل دچار خدشه شود.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود: «پرونده کروز ۶۰ جلد است. کیفر خواستش در ۸ جلسه ... شده و متهم در ۲ جلسه به دفاع پرداخته است و پرونده ۱۸ نفر باقی مانده در دست رسیدگی است. الان هم با توجه به کثرت و ترافیک کار و شرایط واجد پرونده اقتصادی در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

افتخار ما این است که در رسیدگی‌هایی که برای احقاق حق می‌کنیم ... حقوق دولت هم کاملا دریافت شود.»

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده