تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۱۲۸۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشارکت بریتانیا و استرالیا برای کاهش آلایندگی تولید سنگ آهن

‌می‌متالز - یک شرکت استارت‌آپ بریتانیایی به اسم بیندینگ سولوشنز با شرکت مینرال ریسورسز استرالیا برای کمک به پیشبرد فناوری جدید خود به توافق رسیده که می‌گوید می‌تواند انتشارات کربن حاصل از تولید سنگ آهن را صد‌ها میلیون تن در سال کاهش دهد. این شرکت بزرگ استرالیایی تولیدکننده سنگ آهن و همچنین ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌های معدنی موافقت کرده که ۱۷.۵ میلیون دلار در این شرکت بریتانیایی سرمایه‌گذاری کند و مجوز این فناوری را صادر نماید.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، صنعت فولاد دنیا در حال مبارزه برای مهار انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است، زیرا این بخش با ۲.۶ میلیارد تن دی اکسید کربن در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعتی است که ۷ تا ۹ درصد از انتشار کربن جهانی را در دست دارد.

فن آوری جدید این استارت آپ انتشار دی اکسید کربن ناشی از تولید گندله سنگ آهن را در مقایسه با روش رایج استفاده از گرمای بیش از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد، بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. هنوز جزئیاتی از این فرآیند ارائه نشده است.

تولید گندله حدود ۱۵ درصد از انتشارات کربن صنعت فولاد یا ۳۹۰ میلیون تن دی اکسید کربن را به خود اختصاص می‌دهد که معادل کل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۰ است.

این فناوری همچنین می‌تواند در محل‌های انباشت زباله و سایر مواد معدنی مانند لیتیوم نیز استفاده شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده