تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۲۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت دولتی خریدار بزرگ سنگ آهن چین هنوز ناشناخته است

‌می‌متالز - یک سال پس از تاسیس شرکت چینی که انتظار می‌رفت به بزرگترین خریدار سنگ آهن جهان تبدیل شود، این شرکت و نحوه عملکرد آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، شرکت گروه منابع معدنی چین ژوئن گذشته برای تجمیع خرید وارداتی سنگ آهن این کشور تأسیس شد. این شرکت که به عنوان سی و ششمین شرکت مهم دولتی چینی رتبه بندی می‌شود و شرکتی است که می‌خواهد تجارت جهانی ۱۶۰ میلیارد دلاری فولاد را بهبود بخشد، هنوز وب سایت یا اطلاعات تماس عمومی ندارد.

بنابراین، هنگامی که اخبار دولتی چین اولین برنامه استراتژیک این شرکت را هفته گذشته منتشر کرد، توجه زیادی را جلب نمود. اما آن‌هایی که امیدوار به دریافت اطلاعاتی در مورد چگونگی سیاست این شرکت برای به چالش کشیدن تسلط بر قیمت سه شرکت معدنی برتر سنگ آهن دنیا یعنی ریوتینتو، واله و بی اچ پی بودند، ناامید شدند.

این طرح حاوی هیچ جزئیات یا هدف مشخصی نبود و در عوض مملو از اظهارات گسترده و کلی بود، از جمله اینکه این شرکت تلاش می‌کند به یک شرکت خدمات یکپارچه منابع معدنی در کلاس جهانی تبدیل شود.

تحلیلگران معتقدند گرچه تاسیس این شرکت توسط رهبران ارشد پکن حمایت شده، اما هنوز مشخص نیست که چه مقدار از خرید سنگ آهن چین در نهایت متمرکز خواهد شد.

بیشتر کارخانه‌های فولاد چین قرار است مذاکرات قراردادی سالانه با شرکت‌های معدنی را در پایان سال انجام دهند. این ممکن است فرصتی برای تلاش و سنجش نقش شرکت فوق در بازار جهانی سنگ آهن فراهم کند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده