تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۱۲۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال سهام فتوسا مرداد ۱۴۰۲ / ۴ سکانس از الگوی اصلاحی فتوسا

‌می‌متالز - آنالیز رفتار قیمت چارت سهام فتوسا نشان از تکرار الگو‌های مشابه در پایان فاز اصلاحی می‌دهد. بر همین اساس سهامداران شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان با توجه به نشانه‌ها چشم امید زیادی به روز‌های آتی دوخته‌اند.

به گزارش می‌متالز، تحلیل تکنیکال آن‌طور که مشخص است بر پایه بررسی رفتار قیمت در گذشته و یافتن الگو‌های رفتاری مشابه به منظور پیش بینی مسیر احتمالی آینده قیمت است. از آنجا که سهام فتوسا در حال حاضر در فاز اصلاحی قرار دارد در ابتدا به بررسی روند‌های اصلاحی گذشته این نماد پرداخته شده است.

سکانس اول؛ پاییز ۱۴۰۰

پس از اینکه سهام شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در بورس تهران عرضه اولیه شد، طی یک بازه ۴۱ روزه رشد ۱۲۵ درصدی را تجربه کرد. پس از این رشد تند و تیز وارد یک روند اصلاحی شد. این روند اصلاحی در آخرین مرحله خود با تشکیل یک فشردگی، کف دو قلو و سپس عبور از آن به پایان رسید.

تحلیل تکنیکال سهام فتوسا مرداد ۱۴۰۲ / ۴ سکانس از الگوی اصلاحی فتوسا

سکانس دوم؛ پاییز ۱۴۰۱

بازار سهام پس از یک روند اصلاحی فرسایشی سرانجام در آبان‌ماه سال گذشته استارت یک رالی صعودی را زد. سهام فتوسا در آخرین گام از روند اصلاحی خود با تشکیل یک فشردگی که سقف آن در محدوده ۴۵۴ تا ۴۶۷ تومان قرار گرفته بود، این روند را به پایان رساند. این بار قیمت فتوسا در نمودار خود یک الگوی سروشانه معکوس را نمایان کرد.

تحلیل تکنیکال سهام فتوسا مرداد ۱۴۰۲ / ۴ سکانس از الگوی اصلاحی فتوسا

سکانس سوم؛ بهمن ۱۴۰۱

اصلاح بازار سهام در بهمن سال گذشته در واکنش به حواشی توقف عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفت. فتوسا نیز از فاز اصلاحی کلیت بازار مصون نماند. این فاز اصلاحی در چارت فتوسا، با تکرار الگوی سروشانه معکوس به پایان رسید.

تحلیل تکنیکال سهام فتوسا مرداد ۱۴۰۲ / ۴ سکانس از الگوی اصلاحی فتوسا

سکانس آخر؛ تحلیل تکنیکال فتوسا از دید نزدیک‌تر

در حال حاضر سهامداران، در آخرین روند اصلاحی فتوسا که از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است قرار دارند. دو بار ریجکت شدن قیمت از محدوده ۹۵۳ تا ۹۶۶ تومان، این سطح را تبدیل به سقف مقاومتی کرده است که با شکست آن می‌توان انتظار داشت مطابق الگوی پایان روند‌های اصلاحی فتوسا، روند این سهم به طور قطعی تغییر پیدا کند.

تحلیل تکنیکال سهام فتوسا مرداد ۱۴۰۲ / ۴ سکانس از الگوی اصلاحی فتوسا

رسم یک چنگال اندروز نزولی روی روند صعودی اخیر فتوسا، نشان می‌دهد اندازه اصلاح قبلی تکرار شده است. در جریان اصلاح اخیر، قیمت تا بیش از تراز ۶۱.۸ درصدی گام صعودی قبلی اصلاح کرده و در حال حاضر بالاتر از تراز ۵۰ درصدی ابزار فیبوناچی قرار گرفته است.

در صورتی که قیمت بالاتر از باکس قرمز رنگ که محدوده قیمتی ۹۳۸ تا ۹۶۰ تومان را نشان می‌دهد، بتواند تثبیت کند، اهداف بالاتر برای سهامداران فعال می‌شود؛ بنابراین سقف قبلی هدف اولیه فتوسا و پس از آن محدوده ۱۵۲۰ تومان که از تقاطع سقف کانال صعودی این سهم و خط هشدار اول چنگال اندروز است هدف آتی سهم خواهد بود.

سلب مسوولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده