تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۲۸۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شورای معادن در اردستان تشکیل می‌شود

می متالز - فرماندار اردستان گفت: در این شهرستان حدود ۹۵ معدن فعال و ۳۰ معدن راکد وجود دارد که بیشتر معادن در حوزه فلزی و از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه صنایع فولادی کشور به شمار می روند.

به گزارش می‌متالز، سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان اظهار داشت: در نشست صمیمی سه ساعته با حدود ۳۰ نفر از معدن‌داران شهرستان اردستان، مشکلات و موضوعات سوخت، مالیات و زمان مجوز‌های دریافتی مطرح و بررسی شد.

وی افزود: معادن از نعمت‌های بزرگ الهی در منطقه هستند و باید با تلاش و کوشش، شکرگذار این نعمت خداوند که در شهرستان اردستان نیز بسیار هستند، باشیم.

احمدی طبا تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته موضوع معدن در شهرستان اردستان مغفول مانده است و مردم این شهرستان از این فرصت اقتصادی منطقه بهره‌ای نبرده‌اند ضرورت دارد در این راستا تلاش کنیم.

فرماندار اردستان تاکید کرد: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، حمایت‌های خود را از فعالیت‌های معادن افزایش خواهد داد و این عمل مشروط به این است که معادن نیز مسؤولیت‌های اجتماعی خود را در قبال شهروندان منطقه ایفا کنند.

وی یادآور شد: تشکیل شورای معادن شهرستان از جمله مصوبات این نشست بود که امید می‌رود به صورت فصلی این جلسه با حضور روسای ادارات صمت، پخش فرآرده‌های نفتی و مالیاتی و ۵ نفر از بهره‌برداران معادن شهرستان برگزار شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان حدود ۹۵ معدن فعال و ۳۰ معدن راکد وجود دارد که بیشتر معادن در حوزه فلزی و از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه صنایع فولادی کشور به شمار می‌روند. همچنین چند معدن خاک شیل با ظرفیت بالا در این شهرستان تامین کننده ماده اولیه تولید آجر در حال فعالیت است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده