تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۲۹۳۳
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
رئیس ستاد اسقاط خودرو‌های فرسوده خبر داد؛

شماره‌گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد/ هیچ خودرویی خارج از فرآیند ستاد، نباید شماره‌گذاری شود

‌می‌متالز - رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده اعلام کرد که با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی، تعدادی از تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت نسبت ثبت‌نام و ارائه عوارض اسقاط تاکنون اقدام نکرده‌اند که شماره‌گذاری آن‌ها متوقف شده است.

به گزارش می‌متالز، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، ضمن بیان مطلب فوق افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه آن، یکی از ارکان شماره‌گذاری وسایط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط و یا پرداخت عوارض مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به اعلام قبلی، هنوز تعدادی از تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت حتی نسبت به ایجاد صفحه خود در سامانه ستاد و ارائه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکردند، تاکید کرد: لذا برابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فراجا، شماره‌گذاری این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه هیچ خودرویی نباید خارج از فرآیند ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده شماره‌گذاری شود، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده به‌نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولاتشان طی کنند.

سالاریه همچنین گفت: بدیهی است خودروسازانی که شماره‌گذاری آن‌ها متوقف شده، پس از طی مراحل قانونی مربوطه و ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه وفق قانون، مجددا می‌توانند خودرو‌های خود را شماره‌گذاری کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده