تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۱۳۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خوزستان مطرح کرد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فارغ‌التحصیلان حوزه معدن/ معادن می‌تواند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشد

‌می‌متالز - استاندار خوزستان گفت: ذهن خلاق جوانان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند فرآورده‌های خاصی را در این حوزه رقم بزند؛ لذا در این راستا وجود برنامه عملی و نقشه راه با بهره گیری از ظرفیت علم و دانش اساتید ضروری است.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست شورای معادن این استان امروز ارتباط مؤثر با سایر نقاط فعال کشور در زمینه معدن را ضروری دانست و گفت: در برخی از معادن کشور یافته‌هایی صورت می‌گیرد که تا زمان رسیدن به آن، فکری در موردش نشده است، بنابراین با توجه به پیشرفت فناوری‌های روزی که برای اسکن معادن استفاده می‌شود باید با کمک بخش صنعت اسکن کامل زمین‌های استان صورت گیرد.

حسینی محراب بیان کرد: ما باید در کنار تکنولوژی قرار بگیریم تا ضمن کاهش هزینه‌ها، امکان لازم جهت تجزیه و تحلیل‌ها فراهم شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از تجربیات استان‌های مشابه جهت ورود سرمایه‌گذاران، بهره‌گیری از تکنولوژی و امکانات لازم استفاده شود؛ سرمایه‌گذاری در بخش معدن مطابق با نیاز‌های استان باشد تا در آینده به عنوان بخش پیشران برای سایر معادن در مسائل داخلی عمل کند.

وی با تأکید بر تقویت بخش خصوصی در حوزه معادن افزود: بستر لازم برای بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه معدن فراهم شود؛ باید میان معدن و رشته‌های دانشگاهی ارتباط برقرار کنیم تا از نظر علمی و فراوری به دستاورد‌های ویژه برسیم.

حسینی محراب استفاده از ظرفیت جوانان در کنار پیشکسوتان حوزه معدن را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ذهن خلاق جوانان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند فراورده‌های خاصی را در این حوزه رقم بزند؛ لذا در این راستا وجود برنامه عملی و نقشه راه با بهره گیری از ظرفیت علم و دانش اساتید ضروری است.

استاندار خوزستان افزود: زنجیره مربوط به معدن در صورت لزوم ایجاد شود تا این حوزه از وضعیت سنتی خارج شود.

وی ادامه داد: راهبردی که باید برای حوزه معدن در نظر گرفته شود باید مفهوم مقیاس را داشته باشد تا مردم را در این حوزه سهیم کنیم.

حسینی محراب با تأکید بر برنامه ریزی برای بانک‌ها تصریح کرد: نیاز‌های بخش معدن شناسایی شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌های آن را فعال کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه موانع حوزه معدن باید از سر راه برداشته شود، ابراز داشت: بخش معادن هر شهر می‌تواند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده