تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۱۳۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه صکوک مرابحه ۳۳ میلیارد تومانی شرکت تولیدی کاشی تکسرام

‌می‌متالز - با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت تولیدی کاشی تکسرام (سهامی عام) به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران در روز شنبه مورخ ۲۱/۰۵/۱۴۰۲ در نماد صترام۵۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، صکوک مرابحه شرکت تولیدی کاشی تکسرام به ارزش ۳۳ میلیارد تومان جهت تامین منابع مالی برای خرید کوره غلتکی و لوازم جانبی مرتبط به منظور بهسازی خط تولید این شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.

این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۲۰ درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

این اوراق فاقد ضامن بوده و از ساز و کار رتبه‌بندی اعتباری در آن استفاده شده است. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت تولیدی کاشی تکسرام به ترتیب BBB+ و A ۲ می‌باشد که توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پارس کیان تعیین شده است. همچنین، رتبه اعتباری تخصیص داده شده به اوراق مرابحه در دست انتشار بانی، از سوی این موسسه رتبه‌بندی اعتباری BBB+ می‌باشد. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری گنجینه سپهر پارت بوده و مسوولیت بازارگردانی آن بر عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پویا اطلس می‌باشد.

همچنین شرکت‌های تامین سرمایه نوین و گروه خدمات بازار سرمایه گنجینه پارت نیز به عنوان متعهدین پذیره‌نویس و شرکت واسط مالی دی پنجم به عنوان ناشر این اوراق ایفای نقش می‌نمایند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده