تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۱۳۴۲۹

حمایت مایکروسافت از اوکراین در برابر روسیه

‌می‌متالز - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که شرکت آمریکایی حمایت مایکروسافت از اوکراین ملموس است و سیاست‌های ضد روسی در این شرکت دنبال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، گالوزین با اشاره به اینکه حمایت مایکروسافت از اوکراین یکی از آن شرکت‌هایی است که نه تنها خودش را وارد گفتمان ضد روسیه کرده بلکه گام‌های ملموسی علیه منافع کشور ما در پیش گرفته است»، تاکید کرد: از ابتدای عملیات نظامی ویژه، این شرکت به بهانه تقویت دفاع سایبری، به طرق مختلف از رژیم کی یف حمایت کرده است.»

وی افزود: علاوه بر این شرکت مذکور مرتبا روسیه را به سازماندهی حملات سایبری علیه منابع اوکراین متهم می‌کند در حالی که این موضوع نادیده گرفته می‌شود و حقایق تخریب و حمله سایبری سیستماتیک علیه زیرساخت‌های روسیه نیز پنهان می‌شود.»

این دیپلماتیک روسی خاطرنشان کرد: «رویکرد حمایت مایکروسافت از اوکراین بار دیگر نشان می‌دهد که بیل گیتس فعالیتهایش را در راستای اصول توجیهی سیاست آمریکا به کار گرفته است.»

تاریخچه جنگ روسیه و اوکراین

۲۴ فوریه: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه طی یک سخنرانی پیش از سپیده دم این روز و آغاز تهاجم زمینی، دریایی و هوایی، تصمیم خود را برای راه اندازی «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین اعلام کرد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی ملی کوتاه و جسورانه، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، چهار بانک روسی را در لیست تحریم‌ها گنجاند و صادرات فناوری‌های حساس ایالات متحده به‌ویژه در بخش‌های هوانوردی، دریایی و دفاعی را به روسیه ممنوع کرد. ۲۶-۲۷ فوریه زلنسکی پیشنهاد ایالات متحده برای تخلیه را رد کرد و گفت: «جنگ اینجاست. من به مهمات نیاز دارم، نه سواری».

حمله روسیه به کیف، شهر شرقی خارکف و چرنیهف در شمال متوقف شد، زیرا مدافعان اوکراینی خودرو‌های تدارکاتی را با موشک‌های جاولین هدف قرار دادند. اتحادیه اروپا فعالیت بانک‌های روسیه را در شبکه سوئیفت ممنوع و سپرده‌های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرد. همچنین هواپیما‌های روسی از عبور از حریم هوایی اتحادیه اروپا منع شدند.

شرکت‌های بزرگ نفتی شل، بریتیش پترولیوم و صندوق سرمایه‌گذاری مستقل نروژ از سرمایه‌گذاری مشترک روسیه خارج شدند. ۲۸ فوریه اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داد و یکم مارس یک کاروان نظامی روسیه به طول ۶۵ کیلومتر (۴۰.۴ مایل) به سمت کی یف پایتخت اوکراین، حرکت کرد و آغاز جنگ کلیک خورد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده