تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۱۳۴۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعطیلی «معدن تاش» به تولید کشور آسیب می‌رساند

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی گفت: طبق گزارش‌ها این معدن جزو مهمترین معادن است و درصورتی که این معدن فعال نشود به حوزه تولید آسیب وارد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی، نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌شمالی حاضر شد و روز خبرنگار را به مجموعه خبرنگاران این خبرگزاری تبریک گفت.

وی خبرگزاری فارس را نقطه اتکای مردم و مسوولین دانست و گفت این رسانه بدون هیچ‌گونه جانب داری سیاسی و صرفا در جهت منافع مردم، نظام و انقلاب اقدام به تولید اخبار و پیگیری مطالبات را دارد.

نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان‌شمالی در ادامه به موضوع معدن تاش اشاره کرد و افزود: این معدن نقش استراتژیکی برای منطقه، استان و کشور دارد.

وی ادامه داد: این موضوع نه مبحثی انتخاباتی است نه چیز دیگر، پیگیری این موضوع برای افزایش و تقویت معادن کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی تصریح کرد: قانون منع فعالیت این معدن یک قانون موقت بوده، ولی زمان بیش از ۶ سال از تعطیلی آن در صلاح اقتصاد کشور نیست.

وحیدی تصریح کرد: نقش نظارتی مجلس در این موضوع و احیاء تولید باید مشخص باشد و پیگیر این موضوع هستیم.

وی بیان داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص گزارش تهیه کرده و مشخص شده این معدن جزو مهمترین معادن است و درصورتی که این معدن فعال نشود به حوزه تولید آسیب وارد خواهد کرد.

نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان‌شمالی تصریح کرد: بیشترین مسوولیت اجتماعی را نیز شرکت آلومینا انجام داده و خدمات با مبالغ بالایی داده شده است.

رئیس مجمع نمایندگاه خراسان شمالی گفت: بازگشایی این معدن هم برای مردم منطقه و هم برای مردم استان و هم برای کشور منفعت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده