تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۸
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۱۳۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت ارتباط مجلس و سازمان بورس به نفع توسعه کشور

‌می‌متالز - سیدعلی یزدی‌خواه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس گفت: ارتباطات سازمان بورس با مجلس شورای اسلامی هر چه بیشتر باشد می‌تواند از ظرفیت موجود به نفع توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی منشا تنظیم مقررات، اختصاص اعتبارات و تعیین معافیت‌ها هستند و این موضوع تاثیر بسیاری بر ارتباط دو طرفه خواهد گذاشت.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس، یکی از بهترین راه‌های تامین بازار مالی و تشکیل شرکت‌های تامین مالی برای کشور را مسیر بازار سرمایه دانست و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل عملکرد برخی مسوولان شاهد ریزش ارزش سهام بودیم که این امر نگرانی سرمایه گذاران خرد و کلان در بورس را به همراه داشته است.

یزدی‌خواه با تاکید به اینکه باید از نرخ‌گذاری دستوری به شدت اجتناب کرد، افزود: رکود بازار سرمایه نتیجه نرخ‌گذاری دستوری است که این امر خروج سهامداران بزرگ را به دنبال دارد و خروج سهامداران نیز منجر به ضرر و زیان سهامداران خرد و کلان می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: خصوص سواد مالی و شناخت بازار بورس و آشنایی نسل نوجوان و جوان به حوزه بازار‌های مالی نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

یزدی خواه ادامه داد: شایسته است سازمان بورس بتواند ابتکار عمل به دست گرفته و با همکاری نهاد‌های مربوطه و مراکز آموزش عالی، علمی و کاربردی و امثال آن منشأ آموزش‌های کافی برای جامعه هدف باشد.

وی ضمن تقدیر از سازمان بورس بابت برگزاری نمایشگاه، تصریح کرد: افزون بر این، سازمان بورس می‌تواند با برگزاری جشنواره‌ها و ارائه اولویت‌های پژوهشی به جمعیت هدف موضوع بورس را هر چه بیشتر در معرض گفتگوی خانواده‌های اقشار مختلف قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان بورس کار‌های خوبی را شروع کرده است. به طوری که طی یکی دو سال گذشته مراکز آموزش متوسط آموزش عالی دوره‌های پودمانی برگزار کرده که ارزشمند بوده که امیدواریم توسعه یابد.

یزدی خواه گفت: ارتباطات سازمان بورس با مجلس شورای اسلامی هر چه بیشتر باشد می‌تواند از ظرفیت موجود به نفع توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی منشا تنظیم مقررات، اختصاص اعتبارات و تعیین معافیت‌ها هستند و این موضوع تاثیر بسیاری بر ارتباط دو طرفه خواهد گذاشت.

وی بر تقویت شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بازار پولی و مالی کشور تاکید کرد و گفت: کشور برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ نیاز به سرمایه گذاری‌های بزرگ دارد که این موضوع با جمع آوری نقدینگی‌های در دست مردم و هدایت آن به سمت طرح‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه امکان‌پذیر است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده