تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۱۳۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر اقتصاد درباره بزرگترین معامله تاریخ بورس به مجلس فراخوانده شد

وزیر اقتصاد درباره عدم رعایت منافع مردم و بیت‌المال در بزرگترین معامله تاریخ بورس و مربوط به فروش ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی ۱۲ درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به مجلس فراخوانده شد.

به گزارش می‌متالز، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول سوال ملی مجتبی ذوالنوری از احسان خاندوزی خبر داد که مربوط به عدم رعایت صرفه و منافع مردم و بیت‌المال در واگذاری بخشی از سهام دولت از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.

براساس این گزارش، بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ۹ آبان سال قبل و در سومین روز رقابت دو گروه و با وجود انتقادات عدیده از تصمیم بی منطق و البته تکلیفی پالایشگاه تهران به پایان رسید و سرمایه گذاری اهداف (وابسته به صندوق بازنشستگی نفت) برنده بزرگترین معامله تاریخ بورس به ارزش ۱۰۸ هزار میلیارد تومان شد.

بلوک "فارس" شامل ۵۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم بود که توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با قیمت ۱۳۹۷ تومانی و ارزش ۸۲ هزار میلیارد تومانی و به صورت ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط چهار ساله روانه میز فروش بورس شد و طی آن دو کارگزاری آگاه (از طرف پالایشگاه تهران) و خبرگان سهام (از طرف سرمایه گذاری اهداف) وارد رقابت شدند و در نهایت به بهای هر سهم ۱۸۵۱ تومان، مورد معامله قرار گرفت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده