تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۱۴۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

انجام بیش از ۱۰ هزار بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد از انجام ۱۰ هزار و ۴۷۱ بازرسی از واحد‌های صنفی استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای جلوگیری از تخلفات اقتصادی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات، ۱۰ هزار و ۴۷۱ بازرسی از واحد‌های صنفی در استان بوشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها از فروشگاه‌های مواد غذایی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم یدکی خودرو و مصالح ساختمانی در سراسر استان صورت گرفته که ۹۲۹ مورد آن به‌عنوان متخلف و بقیه غیر متخلف بوده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های اجرایی بازرسی و نظارت در سطح بازار، افزود: تعداد گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی ۱۸۳۳ مورد بوده که ۳۴۸ مورد آن متخلف و بقیه غیر متخلف بوده است و همچنین تعداد ۱۴۷۷ طرح نظارتی شامل عید نوروز، ماه رمضان، مبارزه با قاچاق کالا و ... در سراسر استان صورت گرفته که تعداد ۲۲۲ مورد متخلف مشخص و اقدام قانونی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای دستورالعمل اجرایی ساماندهی املاک و مستغلات کشور، از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۶۴۱ بازرسی از واحد‌های صنفی مشاورین املاک در سراسر استان صورت گرفته که ۲۲۹ مورد آن به‌عنوان متخلف منجر به تشکیل پرونده به ارزش ۱۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال شده است.

صفوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات اقتصادی درحوزه صمت مراتب را از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) و تارنمای Samt.۱۲۴.ir گزارش نمایند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی، پیگیری و رسیدگی لازم اقدام شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده