تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۱۴۱۴۰
سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان:

ارتباط جهاد دانشگاهی با حوزه صنعت می‌تواند عامل توسعه پایدار باشد

‌می‌متالز - سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان به همراه جمعی از معاونین و مدیران این واحد با حضور در مجموعه فولاد هرمزگان با مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان صبح امروز (۲۵ مردادماه) در این دیدار که راه کار‌های تعامل فولاد هرمزگان و جهاد دانشگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت، با قدردانی از مواضع فولاد هرمزگان و مدیرعامل این شرکت نسبت به مراکز دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی هرمزگان به عنوان هاب علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی کشور، می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در این نهاد انقلابی جهت حل مساله صنایع استان به ویژه چالش‌های فولاد هرمزگان استفاده کند.

دکتر احمد زاهری یکی از اولویت‌های مهم جهاد دانشگاهی استان هرمزگان را تبدیل علم و فناوری به دانش دانست و افزود: تلاش کرده‌ایم این مهم را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی سراسر کشور در استان محقق کنیم.

وی به معرفی توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف پرداخت و بر تقویت و توسعه همکاری‌های فی مابین با هدف دسترسی و به کارگیری دانش و فناوری روز، اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای در موضوعات مرتبط با نیاز‌های منطقه و صنعت تاکید کرد.

زاهری به ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه و بر تحقیق و توسعه در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: ارتباط جهاد دانشگاهی با حوزه صنعت می‌تواند عامل توسعه پایدار باشد، اگر در ابتدای هر کاری فرآیند‌ها و ساختار‌ها متناسب با اهداف تعریف شده ترسیم نشود رسیدن به استراتژی کاری سخت و مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه احداث مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان در منطقه ویژه صنعتی و معدنی خلیج فارس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای ایجاد این مرکز شرایط لازم از نظر ساختاری و آیین‌نامه‌ها در جهاد دانشگاهی فراهم و اقدامات لازم جهت احداث این مرکز در حال انجام است.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز در این نشست، گفت: بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده برای شرکت فولاد هرمزگان، این مجموعه نسبت به ایجاد شرایط مناسب برای فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دیپلم و بالاتر آمادگی لازم را دارد و به همین جهت در پروژه جهاد دانشگاهی استان در خصوص احداث و راه اندازی فضای آموزشی در نزدیکی کارخانه فولاد هرمزگان مشارکت خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد مرکز آموزشی در منطقه ویژه صنعتی و معدنی خلیج فارس توسط جهاد دانشگاهی استان هرمزگان می‌تواند حلقه‌ی گمشده میان دانشگاه‌ها و صنعت در استان باشد؛ و اقدام با ارزشی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده