تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۲۳۹۹
سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران خبر داد؛

آغاز همکاری دانشگاه صنایع و معادن با صندوق توسعه صنایع دریایی برای برگزاری سه دوره آموزشی

‌می‌متالز - سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران از آغاز همکاری و عملیاتی شدن تفاهم‌نامه اخیر این دانشگاه با صندوق توسعه صنایع دریایی در قالب سه دوره آموزشی مهم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران با اعلام این خبر، گفت: موضوع دریا و توجه به اقتصاد دریا همواره مورد توجه مسؤولان نظام بوده و در اسناد بالادستی هم بر آن تاکید شده، اما آنچنان که باید و شاید در این حوزه آموزش و فرهنگسازی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: پس از امضای تفاهم‌نامه چند هفته گذشته دانشگاه و صندوق توسعه صنایع دریایی، بلافاصله کارگروه مشترک تشکیل و هماهنگی‌های لازم شکل گرفت که بر این اساس مقرر شد با برگزاری سه دوره آموزشی کاربردی، تفاهم‌نامه وارد فاز اجرا شود.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران با تقدیر از اهتمام مدیران صندوق توسعه صنایع دریایی به آموزش‌های مرتبط با صنعت دریا و پرورش افراد حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و متنوع مرتبط با این صنعت مهم، یادآور شد: نخستین دوره آموزشی مشترک دانشگاه صنایع و معادن ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی، به موضوع «روش‌های شناسایی و ارزیابی ریسک‌های کشتی در فاز‌های ساخت و بهره‌برداری» می‌‎پردازد.

وی اضافه کرد: در این دوره سعی می‌شود که مباحثی از جمله ریسک‌های مرتبط با طراحی و مهندسی، تأمین مواد و تجهیزات، تولید و ساخت تا ریسک تأمین مالی پروژه، ریسک‌های به آب اندازی شناور و دیگر ریسک‌های مرتبط با مدیریت، کالا و مسافران را مطرح کند.

شجاعی، عنوان دومین دوره آموزشی را «ارزیابی خسارات و گزارش‌نویسی استاندارد با محوریت خسارت بدنه و ماشین آلات» بیان کرد و افزود: در این دوره تلاش می‌شود به چگونگی شناسایی عوامل دخیل در یک حادثه، جمع‌آوری اطلاعات معتبر در خصوص آن و ارزیابی حادثه پرداخته شود.

وی، بیمه‌نامه‌های بدنه و ماشین‌آلات کشتی و مسوولیت مالک در مقابل شخص ثالث را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در سومین دوره آموزشی کاربردی مشترک دانشگاه و صندوق، مخاطبان با چگونگی تدوین این بیمه نامه‌ها آشنا می‌شوند و در این زمینه مهارت پیدا می‌کنند.

شجاعی، مخاطبان اصلی این دوره‌ها را مدیران و کارشناسان شرکت‌های بیمه و کارگزاران رسمی بیمه اعلام کرد و گفت: سایر فعالان صنعت دریا هم می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری اینگونه دوره‌های تخصصی و کاربردی، دانشگاه صنایع و معادن ایران بتواند رسالت خود را در زمینه توسعه صنایع دریایی کشور و پرورش متخصصان کیفی در این صنعت انجام دهد و نقش‌آفرین و مؤثر باشد.

گفتنی است این دوره‌های کاربردی از نیمه دوم مردادماه سال جاری با حمایت واحد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای صندوق توسعه صنایع دریایی در محل دانشگاه صنایع و معادن ایران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت ثبت نام می‌توانند به سایت دانشگاه به نشانی iuim.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۸۳۰۲۲۲ مدیریت آموزش و توسعه فردی و سازمانی دانشگاه تماس حاصل کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده