تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۲۹۳۱
با محوریت علمی دانشگاه صنایع و معادن ایران؛

پنجمین همایش و جشنواره ملی حمایت از تولید ملی (حاتم) اواخر مهرماه برگزار می‌شود

‌می‌متالز - پنجمین همایش و جشنواره ملی حمایت از تولید ملی (حاتم) با محوریت علمی دانشگاه صنایع و معادن ایران اواخر مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پس از برگزاری موفق چهار دوره رویداد اقتصادی و صنعتی با هدف تبیین و ترویج راهبرد‌های حمایت از تولید ملی از طریق شناسایی و تقدیر از طرح‌های بنگاه‌های توانمند و نقش آفرین ایرانی با همکاری وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی و سایر سازمان‌های علمی و اجرایی، پنجمین همایش و جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) با نگاه بسیط به موضوع تبیین و ترویج فرهنگ «تولید ملی با محوریت برند» به‌عنوان راهبرد اصلی توسعه صادرات غیرنفتی و رشد تولید، توسط دانشگاه صنایع و معادن ایران و موسسه مطالعات اقتصاد خلیج‌فارس و با همراهی نهاد‌های متولی اقتصاد، تولید و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۲۴ مهر ماه سال‌جاری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

«هادی زادسر» سرپرست مدیریت فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنایع و معادن ایران با اعلام این خبر، گفت: این رویداد ملی با دعوت از چهره‌های شاخص اقتصادی و سیاسی کشور و نیز با حضور کارآفرینان موفق درحوزه‌های صنعتی و تولیدی در نظر دارد از ابعاد مختلف به بررسی فرصت‌های اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا بپردازد. همچنین نسبت به معرفی و تجلیل از طرح‌ها و پروژه‌های ارزش‌آفرین کشور در بخش¬های تولیدی، خدماتی و تجاری اقدام کند.

وی افزود: از برگزیدگانی که اجرای پروژه‌های شاخص ملی، طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی موفق، فعالیت‌های تحقیق و توسعه شاخص و نیز ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید و خدمات توسط آن‌ها به‌واسطه مدارک مثبته پس از تایید کمیته علمی احراز شود، در قالب اعطای نشان ملی حاتم قدردانی خواهد شد و گزارش کاملی از طرح‌های برگزیده این واحد‌ها از طریق این دبیرخانه جهت توسعه بازار آنان منتشر می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و پس از گذشت یکسال از اجرای این رویداد ملی توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وقت وزارت صمت و بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری مقرر گردید مسؤولیت تشکیل کمیته ارزیابی طرح‌ها و نیز نظارت علمی بر محتوای همایش و جشنواره را دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به وزارت صمت عهده دار باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده گزارش ادوار برگزاری همایش و جشنواره می‌توانند به سایت رسمی رویداد به‌نشانی hatamonline.ir مراجعه یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۸۶۰۹۷۲۶۵ و ۸۶۰۹۷۲۹۵ تماس حاصل کنند.

پنجمین همایش و جشنواره ملی حمایت از تولید ملی (حاتم) اواخر مهرماه برگزار می‌شود

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده