تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۱۴۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۲/ سقوط بازار سرمایه ادامه دارد!

‌می‌متالز - پس از شایعاتی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو، بازار سرمایه روز گذشته را صعودی شروع کرد و در پایان معاملات، شاخص‌های بورسی به ارتفاع خود افزودند. اما در روز گذشته یکی از مسوولان شورای رقابت این موضوع را تکذیب کرد و همچنان شورای رقابت را مقامی برای قیمت‌گذاری دانست. به این ترتیب بازار سهام امروز نزولی شد.

به گزارش می‌متالز، با تکذیب آزادسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت، گروه خودرویی در بازار امروز با عرضه سنگینی از سوی سهامداران مواجه شد. به طوری که سهم‌های نام‌آشنای خودرویی اعم از خودرو، خساپا و خگستر با کاهش سنگینی روبه‌رو شدند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر مواد اولیه خودروسازان از بورس کالا و از طریق رقابت تامین و همچنین ارز مورد نیاز نیز از بازاری غیر از نیما تهیه شود، آیا نباید قیمت نهایی خودرو نیز مورد رقابت قرار گیرد؟

اما در صورتی که قیمت خودرو رقابتی نشود، باید گفت با افزایش بهای تمام‌شده خودروسازان، زیان انباشته آن‌ها هیچ‌گاه تمامی نخواهد داشت.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۲/ سقوط بازار سرمایه ادامه دارد!

معاملات بورس امروز به گونه‌ای بسته شد که شاخص کل، در خلاف جهت روز گذشته حرکت کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحدی که معادل ۰.۹۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و ۹۷۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نتوانست به ارتفاع خود بیفزاید و با کاهش ۱.۳۲ درصدی به سطح ۶۸۷ هزار و ۱۳۷ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۵۲۷ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فن‌افزار، سصف‌ها و ورنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خودرو و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ورنا با افزایش ۶.۹۸ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولصنم نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده