تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۴۱۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتیجه جلسه امروز رئیس و نمایندگان مجلس با فعالان بازار سرمایه و صنایع بزرگ

‌می‌متالز - جلسه امروز رئیس و چند نماینده مجلس با دبیران انجمن نهاد‌های سرمایه گذاری ایران، کارگزاران و صنایع بزرگ با اعلام حمایت‌های عملی و برنامه‌هایی برای حل مشکلات بورس و شرکت‌ها برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، روند نزولی و همه متغیر‌های بازار سرمایه و بی اعتمادی گسترده به آینده درحالی همچنان ادامه دارد که قبل از ظهر امروز، جلسه ایی در مجلس با حضور محمدباقر قالیباف، محسن علیزاده، محمدرضا پورابراهیمی، مجتبی توانگر و چند نماینده دیگر و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رسول سعدی و عظیم ثابت دبیران کل دو کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران و کارگزاران بورس، دبیران انجمن‌های پتروشیمی، خودرو، سیمان و سنگ آهن و... برگزار شد.

براساس این گزارش، محوریت این جلسه بررسی آسیب‌های وارده به بازارسرمایه و صنایع بورسی و تصمیمات جدید و قدیم دولت در مورد مسائل مهمی، چون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع، قیمت گذاری دستوری محصولات، وضع عوارض سنگین صادرات، عدم ثبات رویه‌های جاری، تصمیمات شبانه و... بود.

در این جلسه قالیباف و دیگر نمایندگان مجلس با اعلام نقش‌های مهم بازارسرمایه در اقتصاد و کمک به کنترل تورم و صنایع و هدایت درست نقدینگی به سمت تولید و... اعلام کردند در مورد نرخ خوراک پتروشیمی و سوخت صنایع، ورود شده و با ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور و اعلام مغایرت‌های قانونی، درخواست لغو مصوبه شده و مصمم به حل مشلات است. انتظار می‌رود تصمیم دولت در این مورد ویژه طی روز‌های آینده، مشخص و اعلام شود.

همچنین در لایحه برنامه هفتم توسعه، موضوعاتی مانند قیمت گذاری دستوری محصولات، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، ثبات رویه‌ها و دستور العمل‌ها و..... لحاظ و اصلاحاتی در تفویض اختیارات مجلس به دولت، اعمال خواهد شد؛ بنابراین حمایت‌های مجلس از بازار سرمایه و سهامداران و تولیدکنندگان همچنان ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود این بازار بتواند بدون حاشیه، قادر به ایفای کارکرد‌های اصلی باشد.

نتیجه جلسه امروز رئیس و نمایندگان مجلس با فعالان بازار سرمایه و صنایع بزرگ

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده